حذف حشرات مقاوم به سم با نانوحشره‌کش گیاهی

 این شرکت با استفاده از چند گیاه بومی ایران و بهره‌مندی از فناوری و فرمولاسیون‌های نانویی موفق به تولید حشره‌کشی شده است که اثربخشی بالایی داشته و ماندگار بیشتری نیز در محیط دارد و در عین حال برای سلامتی انسان و محیط‌زیست نیز بی‌خطر است.

آیدین زیبایی دیوشلی، مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: ما با استفاده از چند گیاه بومی ایرانی و استفاده از فناوری‌نانو چندین محصول نظیر سوسک و مورچه‌کش، ساس‌کش، کک و شپش کش و همچین آفت‌کش گل و گیاه تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم. از آنجایی که در این محصولات از فناوری‌نانو استفاده شده، اثربخشی و ماندگاری محصول بالا است. این نوع فرمولاسیون موجب شده تا میزان جذب عصاره گیاه به حشرات دو برابر بیشتر از سموم رایج باشد و در عین حال ماندگاری بیشتری نیز در محیط دارد. در واقع با افزایش چسبندگی عصاره گیاه به حشرات، این محصول با کارایی بالاتری حشرات و آفات را از بین می‌برد.

دکتر زیبایی دیوشلی درباره استفاده از این محصول در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در حال حاضر این محصولات در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها وجود دارد و بسیاری از ادارات، زندان‌ها و خوابگاه‌ها نسبت به استفاده از این محصولات علاقه‌مند شده‌اند. در اقلیم‌هایی نظیر شمال کشور که وجود حشرات به عنوان عامل مزاحم موجب مشکلاتی برای مردم می‌شود، این حشره‌کش‌های گیاهی نانویی می‌تواند ضمن دفع حشرات اثرات منفی کمتری روی محیط‌زیست داشته باشند. به ویژه کسانی که نگران مسمویت در اثر سموم شیمیایی هستند، می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

این فارغ‌التحصیل رشته حشره‌شناسی دانشگاه تهران درباره ویژگی‌های جالب این محصول گفت: ما تجربه جالبی روی اثرات شپش‌کشی این محصول داشته‌ایم، افرادی بودند که شپش‌های سر آنها نسبت به بیشتر داروهای موجود در بازار مقاوم بود، اما استفاده از این محصول موجب از بین رفتن این شپش‌ها شد.

به نقل از ستاد نانو، به گفته دکتر زیبایی دیوشلی که در سال ۱۳۹۵ به مدت یک سال در یکی از مراکز تحقیقاتی کشور دانمارک در حوزه مقاومت سموم فعالیت پژوهشی داشته است، این شرکت ظرفیت تولید ۵ هزار بطری ۳۵۰ میلی‌لیتری در روز را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا