فراخوان پیش نویس آیین نامه اجرایی جدید مدارس منتشر شد

این شورا اعلام کرد: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود.

در این فراخوان آمده است: در راستای سیاست مدرسه محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها(ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس، به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

بر این اساس، «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند ۸ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری شده است.

شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام این فراخوان، از شخصیت های فرهنگی و آموزشی خواست پیشنهادها و نظرات خود را درباره این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش(www.sce.ir) تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به کمیسیون معین این شورا ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا