بیمار کرونایی که طولانی ترین دوران بیماری را گذراند، درگذشت

نزدیک به دوسال از پیدا شدن ویروس کرونا در جهان می‎ گذرد. این ویروس ابتدا بسیار ناشناخته بود و شهرها و کشورهای مختلف جهان را یکی پس از دیگری آلوده کرده و خشن تر از آن بود که به کسی رحم کند. طی این مدت انواع جدیدی از ویروس کووید-19  در کشورهای مختلف شایع شد و کار ساخت واکسن و کشف راه‌های درمانی جدید را هم سخت‎ تر کرد.

تا کنون پس از گذشت یک سال و چندماه از شیوع کووید-19 در جهان با توجه به اینکه ابهامات زیادی درباره مکان و زمان اولین مورد مبتلا به این ویروس وجود دارد، بیش از 178 میلیون نفر در جهان به آن مبتلا شده و نزدیک به 4 میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اما به تازگی خبر تکان دهنده ای درباره این ویروس عجیب و غریب در سایت‎ های خارجی منتشر شده است که از ادامه دار بودن درگیری یک مرد با کووید-19 بیش از یک سال حکایت دارد.

به گفته همسر جیسون کلک، بیمار 49 ساله مبتلا به کرونا، او پس از 14 ماه مبارزه با این ویروس از زندگی مداوم روی تخت و دريافت غذا مستقیما از راه گلو خسته شده و از همسرش خواست درمان را متوقف کند تا به زندگی خود پایان داده و از این وضع راحت شود. همسر جیسون که دوست نداشته همسر خود را از دست بدهد در مقابل التماس ‎های او در حالی که می‌‎گفته می‎خواهد بمیرد تا راحت شود تسلیم شده و دستکاه‌ها را خاموش کرده است. به گفته خود او همسرش پس از جداسازی دستکاه‎ ها از او قدردانی کرده است.

بنا بر گزارشات، حدود یک ساعت پس از خاموش شدن دستگاه ونتیلاتور، همسر او جیسون را به بیمارستان رسانده اما فایده نداشته و جیسون کلک درگذشته است. این بیمار به عنوان کسی که طولانی‌ترین مدت را با ویروس کرونا سر کرده شناخته می‌‎شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا