ثبت رکورد جدید جهانی در بررسی مناطق ژرف اقیانوسی

بسیاری از مناطق اقیانوس ها و دریاهای مختلفی که سطح کره زمین را پوشانده اند ، هنوز برای بشر ناشناخته بوده و اطلاعات کمی درباره  آن ها وجود دارد ، اگرچه تکنولوژی های مدرن ساخته شده توسط بشر ، به پژوهشگران امکان بررسی این مناطق را از طریق اعزام کاووشگر و زیر دریائی های ویژه به بستر مناطق ژرف اقیانوسی می دهد ولی به دلیل وجود شرایط ویژه فشار و دما در این مناطق ، هنوز امکان بررسی مستقیم این بخش های ناشناخته کره زمین وجود ندارد . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، غواصان انجمن جغرافیای روسیه Russian Geographic Society به تازگی موفق به ثبت رکورد دستیابی انسان به عمیق ترین مناطق دریائی شده اند . در این عملیات ، غواصان شرکت کننده ، موفق به رسیدن به عمق یکصد و یازده متری دریا شدند . این عملیات ویژه در آب های دریای برنت در قطب شمال  Arctic Barents Sea  انجام شد .

در همین زمینه ایرینا سالتیکوفا Irina Saltykova سخنگوی انجمن جغرافیای روسیه اعلام کرد : " در این عملیات غواصی ، هفت غواص شرکت داشته و مدت زمان دستیابی به رکورد فوق ، یکصد و یک دقیقه بوده است . "

شایان ذکر است که این عملیات ویژه ، نخستین بخش پروژه ای تحقیقاتی با عنوان سیزده دریای روسیه "Thirteen Russian seas" است که طی آن در مناطق قطبی ، مطالعات و تحقیقات جدیدی انجام خواهد شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این عملیات از تاریخ یکم جولای سلال جاری میلادی ( برابر با دهم تیر ماه ) آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا