قول وزارت بهداشت به داوطلبان آزمون ارتقاء دستیاری

دکتر علی اکبر حق دوست در پاسخ به درخواست برخی از داوطلبان آزمون ارتقای دستیاری تخصصی مبنی بر تاخیر زمان برگزاری این آزمون گفت: برگزاری این آزمون دغدغه ذهنی تعدادی از داوطلبان شده است، تصمیم ما این است که این آزمون برای داوطلبان یک آزمون ساده و متناسب با شرایط فعلی باشد و قول می دهیم میزان قبولی داوطلبان در این آزمون حداقل معادل سال های گذشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: رویکرد فوق به عنوان یک اصل در تمامی مراحل طراحی، تصحیح و اعلام نمرات آزمون ارتقای دستیاری مد نظر قرار خواهد گرفت اما اینکه امتحان لغو شود بیشتر از همه خود داوطلبان متضرر خواهند شد.

دکتر حق دوست یادآور شد: سال گذشته به دلیل عدم برگزاری آزمون ارتقای دستیاری با شرایط مصوبه قانونی برگزاری آزمون، همه داوطلبان به صورت قبولی مشروط هستند و همه داوطلبان باید هر دو ارتقاء را با هم شرکت کنند و حذف این موضوع به این معنا است که داوطلبان بطور سال قبولی مشروط خواهند داشت که هم طبق قوانین، مقررات و ضوابط امکان آن وجود ندارد. حتی اگر به صورت فوری مصوبه ای برای این امکان گرفته شود ما در سال آینده باید داوطلبان سه ارتقاء را همزمان با یکدیگر آزمون بدهند که این به زیان داوطلبان خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: داوطلبانی که امتحان گواهینامه را باید بدهند بدانند جدا شدن این آزمون از برد که شهریور ماه برگزار می شود به نفع داوطلبان است چرا که هم درجه دشواری آزمون ها متفاوت خواهد شد و هم اینکه تکلیف داوطلبان سریعتر روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به توضیحات فوق آزمون ارتقاء دستیاری در امتحانات درون بخشی داوطلبان نقش کلیدی در نمره نهایی خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا