اگر گوشی تان ضربه دید این کارها را انجام دهید

به گزارش سیناپرس، این گوشی های ظریف نیاز به مراقبت دارند اما گاهی ممکن است ناخواسته از دست مان رها شود و به روی سطحی سخت سقوط کند. تنها یک ضربه کوچک کافی است تا صفحه گلس موبایل مان آسیب ببیند یا از بین برود. در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟

در ادامه با سیناپرس همراه باشید تا شما را با نكاتی فوری و ضروری كه باید پس از افتادن گوشی به روی زمين انجام دهید، آشنا کنیم.

گوشی تان را خاموش کنید: نخستین اقدامی که باید بعد از افتادن گوشی روی زمین ، سطح سخت یا ضربه خوردن انجام دهید، خاموش کردن گوشی است زیرا بسیاری از گوشی ها پس از سقوط هنگ می کنند. بهتر است آن را اندکی خاموش بگذارید تا هنگ شدن آن برطرف شود.

باتری گوشی را خارج کنید: برخی از گوشی های هوشمند باتری های سرخود دارند و نمی توانیم آنها را جدا کنیم اما باتری بعضی از گوشی ها قابلیت جدا شدن را دارند. اگر گوشی تان این قابلیت را دارد هرچه زودتر باتری را خارج کنید تا به حالت غیر فعال درآید. پس از گذشت چند دقیقه باتری را بار دیگر سرجای خود برگردانید و سپس آن را روشن کنید و اگر روشن شد، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات آن تهیه کنید.

باتری را بررسی کنید: اگر حین افتادن گوشی، باتری نیز خارج شده است، احتمال آسیب باتری نیز وجود دارد. احتمال خراب شدن باتری را نیز دست کم نگیرید.

برنامه های گوشی تان را بررسی کنید: در صورتی که اپ ها به درستی اجرا شوند، به احتمال زیاد قطعات سخت افزاری گوشی آسیب ندیده اند اما اگر در اجرای برنامه ها مشکل دارید می توانید از ابزارهای ریکاوری استفاده کنید.

از نظر سخت افزاری گوشی تان را بررسی کنید: بهتر است ابتدا گوشه های موبایل و نمایشگر گوشی تان را بررسی کنید. سپس شارژ گوشی را تست کنید؛ گوشی را به شارژ بزنید و با روش ‌های معمول مانند نگه داشتن دکمه پاور با کلیدهای تنظیم صدای کم یا زیاد گوشی را "ری بوت" یا "ری ‌استارت" کنید تا دوباره راه اندازی شود. بسیاری از مواقع این روش جواب می دهد اما اگر گوشی شارژ نشد یا مشکل داشت آن را سریع از شارژ دربیاورید زیرا احتمال آسیب دیدن مدارهای داخل گوشی وجود دارد و زدن آن به شارژ می تواند موجب تغییرات ولتاژ و آسیب رسیدن به گوشی شود. همچنین برای شارژ کردن از شارژری استفاده کنید که کابل اتصال آن مشکل نداشته باشد و قبلا به درستی گوشی شما را شارژ کرده است.

از برنامه هایتان بکاپ(نسخه پشتیبان) بگیرید: اگر صفحه نمایش گوشی کاملا شکسته شده و به هیچ وجه قابل استفاده نیست، آن را به کامپیوتر وصل کنید و از تمامی برنامه هایتان بکاپ بگیرید.

فقط به تعمیرکاران مجرب اعتماد کنید: اگر از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود فايل پشتيبان تهيه كردید، فورا آنرا به تعميرگاه تلفن همراه منتقل كنيد و اجازه دهيد تا تعمير شود. توصیه می‌ کنیم برای تعویض "ال سی دی" یا "گلس" گوشی های موبایل فقط به تعمیرکاران مجرب و با تجربه اعتماد کنید زیرا واگذاری پروسه تعویض "ال سی دی" گوشی های موبایل به افراد غیر قابل اعتماد و کم تجربه ممکن است ریسک های زیادی را برای گوشی تان به همراه داشته باشد.

چگونه از شکستن صفحه نمایش گوشی جلوگیری کنیم؟

از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید: همیشه از گلس محافظ ال سی دی در گوشی خود استفاده کنید. گلس محافظ ال سی دی علاوه بر اینکه از ایجاد خط و خش روی نمایشگر گوشی جلوگیری می ‌کند، در بسیاری از موارد مانند زمانی که گوشی از دست شما رها می شود، بخشی از انرژی ضربه ‌ای وارد شده به نمایشگر را جذب کرده و تا حدی از آسیب دیدن ال سی دی جلوگیری می کند.

گوشی خود را به یک کیس یا قاب مناسب مجهز کنید: هرچه انرژی ضربه ‌ای وارد بر گوشی بیشتر باشد، احتمال شکستن صفحه نمایش گوشی موبایل هم بیشتر می ‌شود اما اگر گوشی شما به کیس یا قاب محافظ مجهز باشد هنگام افتادن به روی زمین، بخش زیادی از انرژی ضربه ‌ای توسط کیس جذب شده و انرژی کمتری به صفحه نمایش و قاب دستگاه وارد می شود بنابراین احتمال شکستن صفحه نمایش گوشی کاهش پیدا می ‌کند. همیشه سعی کنید برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود از کیس و قاب های ژله ‌ای استفاده کنید.

با گوشی تان رفتار مناسبی داشته باشید: متاسفانه برخی از افراد رفتار درست و مناسبی با گوشی شان ندارند. مثلا گوشی را پرتاب می ‌کنند یا توجهی به محل قرار دادن گوشی ندارند. این مسایل می توانند به سادگی به گوشی شما آسیب برسانند.

گوشی تان را در مکان های امن قرار دهید: یکی دیگر از موثرترین روش های محافظت از ال سی دی و جلوگیری از شکستن صفحه نمایش گوشی های موبایل مربوط به توجه دقیق به مکان هایی می ‌شود که گوشی را در آن قرار می ‌دهید. همیشه باید گوشی تان را در مکان های امن و مناسبی قرار دهید تا اتفاقی برای آن رخ ندهد. هرگز گوشی خود را روی لبه میز، مبل و غیره قرار ندهید چون ریسک افتادن گوشی زیاد می ‌شود.
گوشی خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید: کودکان ممکن است به دلیل ناآگاهی صدماتی به گوشی بزنند که گاهی جبران پذیر نیست بنابراین تا حد امکان گوشی خود را از دسترس کودکان دور کنید.

با آرامش گوشی را از جیب خود خارج کنید: عجله کردن و یک حواس پرتی کوچک می تواند باعث سر خوردن موبایل و افتادن آن روی زمین و شکسته شدن صفحه نمایش گوشی شود. پس همیشه به یاد داشته باشید برای خارج کردن گوشی از جیب خود و استفاده از آن نباید عجله کنید. همیشه گوشی را با آرامش خاطر از جیب تان خارج کنید.

گزارش: بیتا اکبری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا