گزارش تصویری از معماری پایتخت باستانی مکزیک

مردم آمریکای باستان پیش از ورود اقوام استعمارگر اروپائی به این سرزمین ؛ دارای تمدن بسیار با شکوهی بوده  و شهر ها و آثار با شکوه معماری بسیار خیره کننده ای را خلق کرده بودند  به طوری که  سومین هرم بزرگ دنیا در قاره آمریکا و کشور مکزیک  قرار گرفته است . هنگامی که سخن از هرم های تاریخی به میان می آید بیشتر مردم به یاد اهرام سه گانه مصر می افتند در حالی که کمتر کسی اطلاع دارد که سومین هرم بزرگ دنیا در قاره آمریکا و کشور مکزیک قرار دارد . این اهرام در فاصله زمانی بیست و یک تا چهارده سده پیش ساخته شده اند .

هرم هایی که به هرم خورشید و ماه مشهور هستند و بازمانده تمدنی بزرگ و قدرتمند در آمریکای مرکزی است که در فاصله قرن اول تا هفتم میلادی بنا شده اند . در این محوطه باستانی به غیر از این اهرام آمریکائی ، معبد بزرگ و بسیار زیبایی قرار دارد که متعلق به الهه مار مقدس در فرهنگ بومی منطقه است . تزئینات این معبد در نوع خود منحصر به فرد بوده و تعداد زیادی مجسمه و تصاویر باستانی در آن به چشم می خورد .

 طبیعت زیبای منطقه در کنار آثار تاریخی منحصر به فرد آن سبب شده تا بر اساس گزارش های رسمی  سالانه بیش از یک میلیون و نهصد هزار گردشگر به این شهر باستانی سفر کنند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا