دانشگاه‌های تک جنسیتی دخترانه در طرح ساماندهی منحل نمی‌شوند

منصور کبگانیان در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، درباره مصوبات این جلسه ستاد در جمع خبرنگاران به مصوبه آمایش آموزش عالی اشاره کرد و اظهارداشت: طبق این مصوبه بررسی بخش ساماندهی دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی در جلسات نقشه جامع علمی کشور آغاز شده است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه آمایش آموزش عالی ۸۸ موسسه، مشمول طرح ساماندهی می شوند که از این تعداد ساماندهی ۱۶ دانشگاه به طور قطعی کلید خورد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: این ساماندهی در قالب انحلال یا ادغام با سایر موسسات نیست بلکه این موسسات به سایر موسسات الحاق می ‌شوند. منظور از الحاق این است که اگر دانشگاه یا موسسه تک جنسیتی باشد به همان صورت در مکان فیزیکی فعلی با ردیف بودجه مجزا به  فعالیت خود ادامه می دهد.

کبگانیان با بیان این که تاکنون در قالب طرح ساماندهی، موسسات آموزش عالی هیچ گونه انحلال یا ادغام دانشگاهی رخ نداده است، گفت: پنج مورد از دانشگاه های تک جنسیتی دخترانه دارای حداقل‌ های لازم یک دانشگاه و شاخص‌ های موافقت اصولی را هم نداشتند.

وی ادامه داد: یکی از دانشگاه های تک جنسیتی زنانه مجوز موافقت اصولی دریافت کرد و زمان برای به حداقل رساندن شاخص ها برای این دانشگاه ها در نظر گرفته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به مراحل بعدی ساماندهی دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: وزارت علوم بعد از این مرحله وارد فاز دوم بررسی و ساماندهی موسسات با بازه زمانی سه ماهه می شود و باید بازخورد فاز اول را در چهار ماه جمع بندی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا