تقلب گروهی، معضل امتحانات مجازی

 با شیوع کرونا در سراسر جهان و تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد و به تبع آن در این مدت نزدیک به دو سال امتحانات نیز به صورت مجازی برگزار شد.

یکی از مشکلات برگزاری امتحانات به صورت مجازی این است که میزان تقلب در امتحانات افزایش یافته است.

گفته می‌شود میزان تقلب در دانشگاه "آکلند" که از برترین دانشگاه‌های نیوزلند است، گسترش یافته و دانشجویان طی تماس‌های صوتی گروهی، جواب‌ سوالات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

پس از انتشار این خبر، دانشگاه آکلند اعلام کرد که در حال بررسی موضوع است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: دانشگاه ما امسال نیز تصمیم گرفت تمامی امتحانات را به صورت مجازی برگزار کند.با این حال، سیستم جدیدی برای برگزاری امتحانات اجرا کرده که مبتنی بر اعتماد کامل به دانشجویان است و دانشجویان قبل از ورود به سیستم برای امتحان دادن، برای رعایت صداقت، امضا می دهند.

این در حالی است که آزمون‌های میان ترم با بررسی شناسه عکس و نظارت بر شرایط آزمون به شدت تحت کنترل دانشگاه است.

این دانشجو ادامه داد: ولی، حدود یک ساعت قبل از یکی از امتحانات، من به یک کانال دعوت شدم که ۳۸ دانشجوی دیگر در حال برقراری تماس با یکدیگر بودند تا پاسخ‌ آزمون‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی اضافه کرد: همچنین یک سری از گروه‌های دانشجویی در خانه‌های یکدیگر جمع می‌شوند و جواب‌های امتحان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

سخنگوی دانشگاه آکلند در این رابطه اظهار کرد: دانشگاه ما سازوکارهایی برای تشخیص تقلب در اختیار دارد و در مواردی که تخلف وجود داشته باشد، شرایط را پیگیری کرده و دانشجویان خاطی را مجازات می‌کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا