نیاز بیماران پیوندی به سه دوز واکسن کرونا

به گزارش سیناپرس، بررسی های جدید انجام شده توسط پژوهشگران بین المللی نشان می دهد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا، می تواند باعث افزایش سطح آنتی بادی در بیماران دارای عضو پیوندی شود و آن ها را در مقابل این بیماری مصون گرداند. چرا که معمولا پاسخ چنین بیمارانی به واکسیناسیون استاندارد، کمتر از حد مطلوب است.

این مطالعه که اولین مورد در نوع خود برای بررسی دوز سوم واکسن کووید 19 است، همان طور که پیشتر برای واکسیناسیون در مقابل هپاتیت B و آنفلوانزا بررسی شده بود، نشان دهنده اهمیت آزمایش های بالینی برای تعیین دوزهای تقویتی در بیماران پیوندی است.

به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا که سرپرستی این پژوهش را به عهده داشته اند، «پاسخ آنتی بادی پس از دو دوز واکسن mRNA علیه ویروس SARS-CoV-2 برای جمعیت عمومی به خوبی جواب می دهد.به گزارش سیناپرس، اما ممکن است برای گیرندگان پیوند ضعیف عمل کند. این موضوع به خصوص پس از دریافت گزارش هایی در مورد عفونت های کووید 19 در گیرندگان چنین پیوندهایی توجه بیتشری را به خود جلب کرده است».

آن ها در این پژوهش که برای توصیف پاسخ های آنتی بادی و واکنش به واکسن پس از اجرای دوز تقویتی انجام شد، دریافتند که یک سوم از بیمارانی که سطح آنتی بادی منفی داشتند درکنار همه بیمارانی که قبل از دوز تقویتی، سطح پایینی از آنتی بادی داشتند، توانستند پس از دریافت دوز سوم، وضعیت بهتری از لحاظ ایمنی داشته باشند.

این یافته ها را نشریه بین المللی Annals of Internal Medicine منتشر کرده است.

نویسنده: محمدرضا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا