واکنش سیستم ایمنی نوزادان در برابر کرونا بسیار قوی است

به گزارش سیناپرس، پژوهش های جدید نشان می دهد بدن نوزادان در ماه های اولیه تولد، در مقایسه با بزرگسالان ، سطح نسبتاً بالایی از آنتی بادی ها و سلول های ایمنی تولید می کنند که این موضوع می تواند از آن ها به طور خاص در برابر  کووید ۱۹ محافظت کند.

بر اساس مطالعه ای که توسط گروهی از متخصصان اطفال در دانشگاه بریستول و بیمارستان سلطنتی کودکان این شهر انجام شد ، پژوهشگران دریافتند در طی همه گیری ، کودکان به میزان بسیار کمتری با ویروس کرونا بیمار می شوند  این موضوع به طور ویژه در نوزادان مشاهده می شود. که شناخته می شوند که  این مساله به نظر عجیب می آید زیرا به طور عادی نوزادان در برابر بیماری های شدیدناشی  از ویروس های تنفسی دیگر مانند RSV (ویروس انسدادی تنفسی) و آنفولانزا آسیب پذیر هستند. 

طی این مطالعه و در اوایل همه گیری مشخص شد نوزادان مبتلا به کرونا که توسط متخصصان اطفال در بیمارستان کودکان رویال بریستول تحت مراقبت قرار گرفتند، به صورت خفیف بیمار شده و علائم بسیار کمی از خود نشان می دهند.

با توجه به اینکه اطلاعات کمی در مورد پاسخ ایمنی به SARS-CoV-2 در نوزادان جوان منتشر شده است ، تیم تحقیقاتی به بررسی پاسخ های ایمنی آنتی بادی و سلولی بدن آن ها به SARS-CoV-2 در مقایسه با بزرگسالان پرداخت. به گزارش سیناپرس، در ادامه، اعضای این تیم پژوهشی پاسخهای ایمنی نقاهت را در چهار نوزاد زیر سه ماه مبتلا به کووید ۱۹  تأیید شده که در مارس ۲۰۲۰ ، ارزیابی کرد.

در نتیجه این بررسی، محققان دریافتند نوزادان طی ماه های نخست زندگی خود در مقایسه با بزرگسالان سطح نسبتاً بالایی از آنتی بادی ها و سلول های ایمنی تولید می کنند که می توانند به طور خاص از آن ها  در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

این یافته ها می تواند توضیح دهد که چرا نوزادان برابر کرونای شدید مقاوم تر بوده و آسیب کمتری می بینند. دکتر انو ژئونکا (Anu Goenka) ، مدرس کلینیک بیماری های عفونی کودکان و ایمونولوژی در دانشگاه و بیمارستان سلطنتی بریستول در این رابطه گفت: با انجام یک مطالعه دقیق بر روی نوزادان جوانی که نسبتاً در برابر کووید ۱۹ شدید محافظت شده اند ، مشخص شد که این گروه از بیماران از نظر ساخت آنتی بادی های خاص و سلول های ایمنی که علیه گونه  SARS-CoV-2 ایجاد می شود ، ایمنی کافی دارند. این یافته ها  اطلاعات بسیار مفیدی برای طراحی واکسن های کرونا در آینده ارائه می دهد که می تواند به دنبال القا و تقلید از این  ساختار ایمنی محافظ باشد.

اعضای این تیم تحقیقاتی مایلند در ادامه مطالعات خود یافته هایشان را در گروه بزرگتری از نوزادان تأیید و همچنین پاسخ ایمنی نوزاد در مقایسه بزرگسالان را در برابر ویروس کرونا و طی چند دوره زمانی پس از عفونت مقایسه کنند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Cell Reports Medicine منتشر شده و در اختیار جامعه علمی قرار دارد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: medicalxpress

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا