رئیس جمهور آتی، وظیفه خطیر و بزرگی در قبال جامعه دانشگاهی دارد

دکتر عبدالمحید ارجمندی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: حضور و مشارکت در صحنه‌های انتخابات، وظیفه ملی، شرعی و اخلاقی همه ما است. اگر جامعه‌ای می‌خواهد پویا، پرتحرک و زنده باشد، باید در سرنوشت خود شرکت داشته باشد و از صحنه‌ مقدرات خود قهر نکند و در آن حضور فعال داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی جامعه دانشگاهی آگاهی‌سازی و بخشیدن بینش و انگیزه دادن به جامعه است، ادامه داد: اساتید و دانشجویان باید بیش از سایر افراد جامعه در صحنه‌ حضور فعال داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به شرایط  به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا افزود: اگرچه کرونا دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشانده، اما سرنوشت و تکلیف که تعطیل نشده است. پس باید به روش‌های مختلف این وظیفه را ادامه دهیم. ما نیز در دانشگاه علم و صنعت، تشکل‌ها با هر سلیقه و نقطه نظری را حمایت کرده و از آنها دعوت کرده‌ایم که به صورت مجازی و نیمه حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه شرکت کنند.

دکتر ارجمندی خاطرنشان کرد: ما پشتیبانی مادی و معنوی شبکه‌های مجازی را نسبت به اساتید و دانشجویان انجام ‌می‌دهیم و سالن‌های دانشگاه را برای انجام پرسش و پاسخ‌ها و مناظره‌ها آماده کرده‌ایم. خوشبختانه دانشجویان نیز در این زمینه فعال شده‌اند و تشکل‌های دانشجویی و استادی پرسش و پاسخ‌هایی را به صورت مجازی و نیمه حضوری آغاز کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در رابطه با فعالیت‌های این دانشگاه در انتخابات پیش رو گفت: برخی از دانشجویان نیز، بر مبنای قوانین انتخابات و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی، همه روزه در میادین شهر تهران حضور دارند و مردم را به حضور در صحنه انتخابات تشویق می‌کنند.

دکتر ارجمندی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان امور فرهنگی و اجتماعی، به تمامی دانشجویان، تشکل‌ها و اساتید اعلام کرده‌ایم که از آنها حمایت می‌کنیم و هر روزه درخواست‌های بیشتری نیز برای اینگونه فعالیت‌ها می‌شود. در این راستا، ما نیز با نظر ریاست و نهاد رهبری دانشگاه علم و صنعت، بروکراسی اداری را برای انجام اقدامات انتخاباتی کاهش داده‌ایم تا دانشجویان و اساتید راحت‌تر در این اقدامات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به انتظارات جامعه از رئیس جمهور آتی اضافه کرد: جامعه‌ صداقت را می پسندد، لذا باید با مردم صادق باشیم و به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم.اگر رئیس جمهور به وعده هایی که میدهد عمل نکند جامعه سرخورده و ناامید می‌شود و جامعه سرخورده و ناامید در تعیین سرنوشت خود شرکت نمی‌کند.رئیس جمهور باید وعده‌هایی بدهد که بتواند آنها را به مرحله‌ی اجرا برساند. نه اینکه پس از انتخاب شدن بگوید نتوانستم و یا نگذاشتند اقداماتی را انجام دهم.

وی یادآور شد: ریاست جمهوری وظیفه خطیری است و رئیس جمهور سرنوشت نسل‌های آتی را نیز مشخص می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت گفت:جامعه دانشگاهی اگر از صحنه انتخابات کنار رود آن جامعه دانشگاهی به هم می‌خورد.اگر مسئولین نیز جامعه دانشگاهی را نادیده بگیرند،جامعه متضرر خواهد شد و دچار عقب گرد خواهد بود.لذا جامعه دانشگاهی باید تحول آفرین باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مشکلات جامعه دانشگاهی عنوان کرد:جامعه دانشگاهی نیز مانند دیگر اقشار جامعه مشکلاتی دارد.اساتید ما با مشکلات رفاهی مواجه هستند. چرا باید اساتید جوان مستاجر باشند و یا بسیاری از اساتید یک خودرو درخور شأن نداشته باشند؟جامعه دانشجویی نیز به همین شکل.دانشجویان با مشکلات شهریه و کمبود شغل مواجه هستند.

دکتر ارجمندی با اشاره به مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی تصریح کرد : دانشجویان همچنان با مشکلات خوابگاهی دست و پنجه نرم می‌کنند.دانشگاه‌های ما نیاز به خوابگاه‌های متاهلی دارند چرا که دانشگاه‌های کشور یا خوابگاه متاهلی ندارند و یا آنچه که دارند ظرفیتی ناچیز دارد. همچنین، بسیاری از دانشجویان جوان ما تمایل به ازدواج دارند و اگر خوابگاه‌های متاهلی برای آنها فراهم باشد،در امکان ازدواج آنها تسهیل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان مقطع دکتری نیز باید تامین مالی شوند تا بتوانند خوب درس بخوانند و با آرامش روحی و فکری کارهای پژوهشی خود را انجام دهند.تا خدای ناکرده به بیگانگان چشم ندوزند و از کشور خارج نشوند.اگر دانشجویان و اساتید به دلیل مسائل رفاهی کشور را ترک کنند این ضایعه بزرگی است به این ترتیب رییس جمهور وظیفه خطیر و بزرگی در این حیطه برعهده دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا