تحول در تحویل دقیق کاشت‌ها به عصب‌های بدن با ابزار جدید جراحی

به گزارش ایسنا، این ابزار پیش‌ساخت دستی به ترکیب داده‌های سی‌تی اسکن پیش از عمل با فناوری حسی پیشرفته می‌پردازد و می‌تواند انتقال کاشت به عصب‌های خاص را متحول کرده و همچنین به بیماران بیشتری امکان دسترسی به فناوری پیشگامانه جدید مدیریت درد را ارائه کند.

مناطق مختلف مغز به نواحی ادراکی مانند درد مرتبط هستند. تحریک عصبی شامل اعمال یک پالس الکتریکی به عصبها برای تغییر دادن فعالیت مغزی در ناحیه خاص است.

چالش اصلی برای روش‌های تحریک عصبی، دسترسی ایمن به عصب صحیح بوده که ممکن است در اعماق سر یا پشت چشم قرار داشته باشند و همچنین کاشت دستگاه بدون بروز مشکل برای بیمار است.

دستگاه Chimaera برای کاشت ساده‌تر تعدیل‌کننده عصبی به عصب‌ها از طریق یکپارچه سازی عملکردهای جراحی، حسگر و تحویل کاشت در یک دستگاه هوشمند طراحی شده است. این دستگاه از داده‌های سی‌تی اسکن پیش از عمل برای ایجاد یک تصویر پرتو ایکس سه‌بعدی از بیمار استفاده می‌کند که به جراحان اجازه می‌دهد ساختارهای حیاتی مانند عصب‌ها و رگهای خونی را شناسایی کنند.

این ویژگی با داده‌های پیش از عمل بدست آمده از فناوری حسگر Chimaera برای هدایت جراح به موقعیت دقیق و اطمینان از قرار گرفتن دستگاه در یک مسیر ایمن از پیش تعیین شده ترکیب می‌شود.

تولید بلادرنگ داده برای استفاده در ترکیب با فناوری نوری پوشیدنی مانند عینک گوگل طراحی شده است. این امر بدان معنی است که جراح محل قرار دادن کاشت در درون بدن را طی جراحی، به معنای واقعی کلمه ببیند. زمانی که عصب هدف در دسترس قرار گرفت، حسگرها نیز جراح را آگاه می‌کنند و می‌توان کاشت را بوسیله Chimaera در محل قرار داد.

به گفته شرکت Cambridge Consultants، سازنده دستگاه Chimaera، این ابزار معادل یک خودرو مفهومی است که بینش آن‌ها را برای نسل آینده جراحی نشان می‌دهد. سازندگان مدعی هستند که تمام فناوری‌های مورد استفاده در این دستگاه در حال حاضر وجود دارند و این که آن‌ها به دنبال سرمایه‌ای برای قرار دادن محصول در چرخه تولید و وارد کردن آن به بازار هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا