شارژهای بی سیم گوشی آیفون پرومکس 12 نظم ضربان قلب را بهم می زند

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از اسپوتنیک نیوز، در اکتبر2020 کمپانی اپل از گوشی آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرده است. این مدل گوشی اپل به کاربران خود اجازه می دهد که گوشی خود را با فناوری بی سیم مگ سیف (MagSafe) شارژ کنند ولی این تکنولوژی برای برخی از کاربران خطرناک بوده است.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، آیفون پرو مکس 12 می تواند امواج الکترومغناطیسی و رادیویی ایجاد کند که باعث اختلال در کار ضربان سازها و دفیبریلاتورهای مورد استفاده در بیماران مبتلا به آریتمی قلبی می شود.

دستگاهی الکتریکی که با شوک‌های الکتریکی خفیف، فیبریلاسیون بطنی یا دهلیزی را بی اثر می‌کند دفیبریلاتور نام دارد. دلیل اصلی این اتفاق فناوری شارژ Mag Safe است که امکان اتصال شارژر بی سیم به قاب آیفون را با استفاده از آهن‌ربا فراهم می کند.
برای این آزمایش، متخصصان از دستگاه های ضربان ساز الکتریکی سه مارک معروف – Medtronic ، Abbout و Boston Scientific استفاده کردند که شامل هر دو نوع محرک داخلی و خارجی است. دراین مطالعه، گوشی آیفون روی پوست سینه شرکت کنندگان قرار گرفتند.

به گزارش سیناپرس اصفهان نتایج نشان داد که تلفن هوشمند آیفون باعث اختلال در عملکرد 8 مورد از 11 مورد از این دستگاه‌ها با محرک خارجی و در 3 مورد از  3دستگاه با محرک داخلی می شود.

کارشناسان معتقدند دلیل این اتفاق این است که حالت برگشت آهن‌ربا در دستگاه های ضربان ساز الکتریکی توسط آهنربا خارجی تعبیه شده در تلفن همراه مختل می شود.

این مطالعه نشان داد که فناوری شارژ بی سیم گوشی اپل می تواند باعث تداخل در عملکرد آهن‌ربا در دستگاه های ضربان ساز شود و حیات فرد به خطر بیفتد. محققان به این بیماران هشدار می دهند که در صورت استفاده از آخرین مدل گوشی آیفون آن را در فاصله 1.5 سانتی متری از دستگاه ضربان ساز قلب خود نگه دارند.

مترجم: هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا