نخستین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۱ منتشر شد

به گزارش اسپیس، نخستین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۱، روز پنجشنبه ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد رخ داد.این خورشیدگرفتگی، در نقاط گوناگونی از جمله کانادا، گرینلند و سیبری، بیشتر قابل مشاهده بود اما در بسیاری از نقاط جهان، خورشیدگرفتگی به صورت جزئی مشاهده شد.

خورشیدگرفتگی در بسیاری از مناطق، با طلوع خورشید همسو شد و منظره‌ای خاص و وهم‌انگیز را ایجاد کرد.

"بیل اینگالاس" (Bill Ingalls) و "اوبری جمیگنانی" (Aubrey Gemignani)، عکاسان ناسا آماده بودند تا این پدید زیبا را با دوربین‌های خود شکار کنند.

خورشیدگرفتگی کامل هنگامی به وقوع می‌پیوندد که ماه در مسیر حرکت خود، بین زمین و خورشید قرار بگیرد و نور خورشید کاملا پوشیده شود. اما هنگامی که ماه، خورشید را به طور کامل نمی‌پوشاند و بخش درخشانی از نور خورشید دیده می‌شود، "خورشید گرفتگی حلقوی" رخ می‌دهد. در نتیجه، اطراف دایره تاریک ماه، یک حلقه آتش دیده می‌شود.خورشیدگرفتگی حلقوی نیز مانند خورشیدگرفتگی کامل، تنها در برخی از قسمت‌های زمین قابل مشاهده است.

تاریخ وقوع خورشیدگرفتگی بعدی، چهارم دسامبر ۲۰۲۱ خواهد بود. تصویر ثبت شده توسط بیل اینگالاس که خورشیدگرفتگی جزئی را هنگام طلوع خورشید نشان می‌دهد و ساختمان "کاخ کنگره آمریکا" (U.S. Capitol) نیز در آن دیده می‌شود.

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا