مخالفت‌ هایی در مورد ساماندهی دانشگاه‌ ها وجود دارد

منصور غلامی  در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، مصوبه جلسه ۷۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به وزارت علوم تکلیف کرده است که مجموعه آموزش عالی کشور در حوزه این وزارتخانه ساماندهی شود.

وی در پاسخ به سوالی درمورد ادامه اجرای ساماندهی دانشگاه ها در دولت آینده تاکید کرد: ضمانت اجرای ساماندهی دانشگاه ها در دولت بعدی، شورای عالی انقلاب فرهنگی است چرا که این شورا مطالبه گرِ ساماندهی دانشگاه هاست.

وزیر علوم با بیان این که ساماندهی مراکز آموزش عالی فقط برنامه دولت نیست، درباره مخالفت عده ای با ساماندهی دانشگاه ها، گفت: مخالفت هایی که وجود دارد مسیر درستی را طی نمی کند، البته مباحث کارشناسی را قبول کرده ایم و بارها به آن پرداخته ایم بنابراین برخی مباحث مطرح شده، موضوع ساماندهی را به حاشیه می برد.

غلامی ساماندهی را یک تکلیف ملی دانست و یادآور شد: گزارش های ارایه شده در نقشه جامع علمی کشور مورد تایید و حمایت قرار دارد؛ هر چند هر کاری نواقصی دارد که در رفت و برگشت گزارش ها، این نواقص را بررسی می کنیم تا این کار اساسی که یک حرکت ملی است به نتیجه برسید.

وی درباره به سرانجام رسیدن ساماندهی ها تا پایان دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ساماندهی در برخی دانشگاه ها تا ۹۹ درصد به سرانجام رسید؛ همچنین در مجموعه های دانشگاه های دولتی و حضوری تقریبا آن چیزی که در برنامه بوده است بیش از ۵۰ درصد اجرا شد و ۵۰ درصد بعدی در حال اجراست.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت دوازدهم، ساماندهی ۱۰۰ درصد اجرا شود و بخش های پشتیبانی برای دولت بعدی باقی می ماند که منجر به کیفی سازی و ارتقای جایگاه علمی موسسات آموزش عالیِ سامان یافته می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام منصور کبگانیان، ‌قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از ۱۱۹ دانشگاه دولتی، ۸۰ دانشگاه برای ساماندهی انتخاب شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا