علائم گوارشی در تابستان ممکن است نشانه کرونا باشد

دکتر حمیدرضا قربانی با بیان این مطلب افزود: برخی از بیماران که علایم گوارشی دارند و به خصوص اگر اینکه تب داشته باشند، ممکن است به  بیماری کرونا مبتلا باشند، بنابراین اگر بیماری اسهال و استفراغ بیش از حد طول بکشد و حال ما را بد کند و یا به درمان‌های معمولی جواب ندهد باید به احتمال بروز کرونا توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: فصل تابستان به دلیل نوع مصرف مواد غذایی، بروز بیماری‌های اسهال و استفراغ، اسهال‌های حاد عفونی انگلی و یا ویروسی که عمدتا می‌تواند با تب و درد شکمی همراه باشد، بسیار شایع است.

وی ادامه داد: از آنجاکه این بیماری‌ها عمدتا علل ویروسی دارند، در دسته بیماری‌های خود محدود شونده قرار می‌گیرند که معمولا در عرض یک تا دو روز خود به خود خوب شده و معمولا عارضه‌ای به دنبال ندارند. عمده این بیماری‌ها (اسهال و استفراغ و عفونت‌های روده‌ای و مسمویت‌های فصل تابستان) حتی به آنتی بیوتیک هم احتیاجی ندارند و معمولا خود به خود بهبود پیدا می‌کنند، البته به جز عفونت‌های باکتریایی که برایشان آنتی بیوتیک 3 تا 5 روزه تجویز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی،  متخصص بیماری های عفونی مرکز خدمات تخصصی بیماری‌های داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: درباره کرونا ممکن است این علایم بیشتر طول کشیده و علاوه بر استفراغ، اسهال، درد شکم و بی‌اشتهایی علایم تنفسی نیز با آن همراه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا