انزالوتامید، درمانی برای برخی بیماری ها‌ی پروستات

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از اسکای نیوز،این دارو در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به عنوان داروی سازگار با این ویروس استفاده شده است. بیماران می توانند این دارو را جایگزین داروی وریدی کرده و در خانه مصرف کنند.

طبق دستورالعمل جدید نایس، می توان از این دارو در موارد بیشتری بهره برد.این دستورالعمل می گوید می توان از این دارو ،که با نام Xtandi نیز شناخته می شود، همراه با روش درمانی محرومیت از آندروژن (ADT) به عنوان گزینه ای برای درمان سرطان پروستات پیش رونده و حساس به هورمون در بزرگسالان استفاده کرد.

آنجلا کلاهان، مدیر اجرایی سرطان پروستات انگلیس، گفت: این خبر خارق العاده ای برای هزاران مرد مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات است و این خبر برای بیمارانی که در کنار سرطان پروستات، بیماری های زمینه ای دیگری نیز دارند و قادر به شیمی درمانی نیستند خبر مسرت بخشی است. به همان اندازه که شیمی درمانی در درمان این بیماران موثر است این دارو نیز ضامن سلامتی آن ها است.

این دارو با جلوگیری از تأثیر هورمون تستوسترون بر سلول های سرطانی پروستات وارد عمل می‌شود.میندرت بویزن، مدیر مرکز ارزیابی فناوری سلامت در نایس،گفت: آنزالوتامید به همراهADT گزینه درمانی مناسبی برای افراد مبتلا به سرطان پیش رونده پروستات و حساس به هورمون است، به ویژه برای افرادی که برای درمان این بیماری نمی توانند دوتاکسل مصرف کنند. این افراد ممکن است به دلیل عوارض جانبی دوتاکسل داروی دیگری را ترجیح دهندکه آنزالوتامید بهترین انتخاب برای آن‌ها است.

مترجم: هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا