۶۰ درصد محصولات شرکت نستله ناسالم هستند

به گزارش سیناپرس، به تازگی سازندگان محصولات غذایی مگی (Maggi) شرکت صنایع غذایی سوئیسی از زیر مجموعه های شرکت نستله اعتراف کرده اند که کمتر از ۳۰ درصد محصولات آنها معیارهای استاندارد سلامت را دارند. به همین دلیل در بسیاری از مناطق جهان، این شرکت  برای مرجوع کردن و باز گرداندن محصولاتی مانند کیت کت، رشته فرنگی و نودل مگی و و برند معروف و محبوب نسکافه اقدام کرده است. ظاهرا بیشتر محصولات فروخته شده توسط بزرگترین شرکت مصرف کننده مواد غذایی و آشامیدنی ناسالم هستند.

بر این اساس گزارش شده است که بیش از ۶۰ درصد مواد غذایی و نوشیدنی های اصلی که توسط این برند مواد غذایی به فروش می رسد، نتوانسته اند استانداردهای شناخته شده بهداشتی و تغذیه را برآورده کنند.  مدیران ارشد این شرکت نیز به طور رسمی به این مسئله اعتراف کرده اند. 
به گزارش سیناپرس، فقط ۳۷ درصد از غذاها و نوشیدنی های این شرکت به استثنای غذای حیوانات خانگی و محصولات مرتبط با تغذیه پزشکی تخصصی، تحت سیستم درجه بندی ستاره سلامت در استرالیا دارای درجه ستاره سه و نیم  یا بالاتر هستند.

در واقع، این گزارش حاکی از آن است که حدود ۷۰ درصد محصولات غذایی و همچنین ۹۶ درصد نوشیدنی ها (به استثنای قهوه خالص) و ۹۹ درصد نمونه محصولات شیرینی و بستنی نتوانسته اند این معیار را برآورده کنند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که در حال کار روی پروژه ای در سطح داخلی شرکت برای مدرن سازی استراتژی تغذیه و سلامت محصولات خود است. آنها در حال بازگرداندن کل نمونه ها هستند تا اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان نیازهای تغذیه ای مصرف کنندگان را برآورده می کنند.
در حالی که این برند غذایی اطمینان داده است که در زمینه بهبود کیفیت کار خواهد کرد، باید بدانیم که این اولین باری نیست که نستله به دلیل ارائه محصولات غذایی ناسالم با بحران رو به رو شده است. شش سال پیش، این شرکت با بحران محصولات مگی از زیر شاخه های خود روبه رو شد که حتی درآمد آن را تحت تأثیر قرار داد. در سال ۲۰۱۴ مشخص شد که نودل های مگی حاوی مقادیر بالایی از مونو سدیم گلوتامات و همچنین سطح سرب بیش از حد مجاز هستند. این محصولات پس از اصلاح  در سال ۲۰۱۵ موفق شد به بازار بازگردانده شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: The health site و Financial Times

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا