پنتاگون هواپیمای روسیه و چین را با بشقاب پرنده اشتباه گرفته است

به گزارش سیناپرس، در پی تائید رسمی مشاهده اشیا ناشناس پرنده توسط نیروی دریایی ایالات متحده امریکا که هشت شی پرنده را در رادار مشاهده کرده بودند و این اجسام پرنده پس از مدتی به طور ناگهانی از صفحه رادار ناپدید شدند، پنتاگون خبر از بررسی و صحت سنجی این رویداد داد که به تعبیر بسیاری از مردم عادی، سندی رسمی از مشاهده بشقاب پرنده ها محسوب می شد.

بررسی های جدید اما نشان می دهد گویا این اشیا، بشقاب پرنده نبوده و احتمالا این اجسام رصد شده در رادار، هواپیماهای جاسوسی روسیه یا چین بوده اند.

بر همین اساس روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: گزارش های  دولت ایالات متحده در مورد پدیده هوایی ناشناخته (یا همان بشقاب پرنده ها) تنها نتیجه گیری می کند  که اشیا مشاهده شده توسط ارتش ایالات متحده ، آمریکایی نیستند.

منابع آگاه در این رابطه گفتند: گزارش منتشر شده در اواخر این ماه،  منشا خارجی و فرازمینی این اشیا را  تائید یا  رد نخواهد کرد.  تنها نتیجه قطعی ارائه شده توسط مقامات اطلاعاتی ایالات متحده نشان می دهد بیشتر گزارش های طبقه بندی شده در این رابطه مرتبط با فناوری هایی هستند که از هیچ کدام از تجهیزات ارتش یا سایر فن آوری های پیشرفته دولت آمریكا نشات نگرفته است.

پیش بینی می شود این گزارش تا چهارم تیر ماه به  کنگره ارائه شود اما تاکنون مقامات ارشد دولت بایدن در مورد مطالب آن سکوت اختیار کرده و اطلاعات مختصری ارائه داده اند.

به گفته کارشناسان، دلیل این نوع موضع گیری رسمی ایالات متحده، ناشی از  نگرانی های موجود در بین  مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریكا است که احتمال می دهند اشیا پرنده فوق الذکر به کشورهای چین یا روسیه تعلق داشته باشند که در حال آزمایش فن آوری های فراصوت هستند.به گزارش سیناپرس، مقامات ارشد پنتاگون در در مورد این گزارش گفتند که آن ها قادر به رد منشأ فرازمینی اشیا مشاهده شده ، توسط نیروی دریایی ایالات متحده و فیلم های مستندی که در رسانه های آمریکایی منتشر شد، نیستند.

وزارت دفاع ایالات متحده اذعان کرده است که گروه ویژه ای با هدف بررسی  پدیده های هوایی ناشناخته در چند سال گذشته تأسیس شده است و همچنان به تحقیق درباره تهاجمات احتمالی در محدوده هوایی خواهد پرداخت.

به گزارش سیناپرس، مشاهدات غیر قابل توضیح اشیا ناشناس پرنده طی ماه های گذشته به مسئله ای داغ در حوزه امنیت ملی ایالات متحده تبدیل شده است. سخنگوی پنتاگون ، سو گوف ، روز پنجشنبه در نامه ای به رویترز نوشت: ما به طور عمومی درباره جزئیات مشاهدات اشیا فوق و گروه های ویژه یا آزمایشات سری خود بحث نمی کنیم.

مترجم: حمید تعالی
منبع: newsmax

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا