چند روش برای خنک نگه داشتن غذا و نوشیدنی در زمان قطع برق

پس اگر شما هم از آن دسته افراد گرمایی هستید که دوست دارید در تابستان همیشه مایعات خنک بنوشید، این مطلب را تا آخر بخوانید.

۱. بسته‌های یخ خشک بسازید

اگر وقت دارید محکم‌ترین کیسه‌های پلاستیکی که قابلیت چندین بار استفاده را دارند پر از آب کنید و به شکل صاف در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. حتی می‌توانید بطری‌های شامپو و مایع دستشویی خالی شده را با آب پر کرده و در فریزر قرار دهید. این بسته‌های یخ زده در زمان قطعی برق می‌توانند به خنک کردن شیشه و لیوان نوشیدنی شما کمک کنند.

یکی دو بسته‌ی یخ پلاستیکی را خرد کنید و در ظرف بزرگی بریزید، سپس شیشه‌های نوشیدنی را در آن قرار دهید تا خنک شود. این کار را می‌توانید با قوطی‌های یخ زده هم انجام دهید. چند قوطی را داخل یک سطل بگذارید و شیشه‌های نوشیدنی را بین آن‌ها قرار دهید تا خنک شوند.

۲. خنک کننده‌ی خانگی بسازید

با این ترفند می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های خود را حسابی سرد نگه دارید. ظرف غذا یا نوشیدنی خود را در یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود. در زمان خروج از خانه یا پس از قطع شدن برق چند لایه روزنامه، فویل یا کیسه‌ی پلاستیکی به دور شیشه‌ها و ظرف‌ها بپیچید و همه را در یک ظرف در بسته‌ی بزرگ،‌ مثل سبد پیک‌نیک، قرار دهید. کاغذ مانع از دست رفتن سرما می‌شود و گرما را هم جذب نمی‌کند.

برای حفظ بهتر دما می‌توانید داخل ظرف در دار یا سبد اصلی چند لایه روزنامه بگذارید و مابین هر ظرف هم چند لایه روزنامه و فویل قرار دهید تا به حفظ بهتر دما کمک کند. اگر بسته‌ی یخ خشک دارید دور آن‌ها حوله بپیچید و مابین ظرف‌ها، بطری‌ها و در قسمت دیواره‌ها قرار دهید.

۳. خنک‌کننده‌هایی مخصوص مهمانی

اگر قرار است در یک مهمانی نوشیدنی‌ها را خنک نگه دارید می‌توانید یک گلدان بزرگ، یک کامیون اسباب‌بازی بزرگ یا حتی یک قابلمه‌ی بزرگ پیدا کنید. سپس همه‌ی نوشیدنی‌ها را همراه با کیسه‌های یخ خشک در آن قرار داده و روی آن را بپوشانید. حتی می‌توانید نوشیدنی‌ها را همراه با یخ در ماشین لباسشویی قرار دهید! بله،‌ مخزن ماشین لباسشویی و در محکم آن به حفظ سرما کمک می‌کند. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید بعد از اینکه مهمانی تمام شد چند تکه لباس و پارچه‌ی سبک در ماشین قرار داده و بشویید تا از آب جمع شده از ذوب شدن یخ‌ها هم خلاص شوید.

۴. غذا را بدون یخچال سرد نگه دارید

برای خنک نگه داشتن غذاهایی مثل سالاد یا سبزیجات داخل ساندویچ می‌توانید از محفظه‌ی یخ‌زده استفاده کنید.یک قابلمه‌ی چدنی را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا سرد شود. سپس غذا را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و در قابلمه بگذارید تا در طول مسیر کاملا سرد باقی بماند. چدن سنگین است اما می‌تواند تا ۲ ساعت غذای شما را خنک نگه دارد.

اگر در منطقه‌ی شما برق زیاد قطع می‌شود می‌توانید همیشه یک قابلمه‌ی چدنی در فریزر داشته باشید تا در زمان قطعی برق مواد غذایی را در آن قرار داده و مانع از فاسد شدنشان بشوید. با این کار در طول مدت زمان قطعی مطمئن هستید که آسیبی به غذاها نمی‌رسد و هیچ کدام از آن‌ها از بین نمی‌روند.

۵. نوشابه و دلستر را خنک نگه دارید

بهترین گزینه برای خنک نگه داشتن نوشابه‌ها در زمان قطعی برق یا حضور در خارج از خانه، ذخیره‌ی یخ است. البته یخ می‌تواند طعم نوشابه را تغییر دهد پس می‌توانید از میوه‌های یخ‌زده یا مکعب‌های کوچک نوشابه یا دلستر یخ‌زده استفاده کنید. مثلا انگور یخ‌زده همراه با نوشابه‌ی کوکاکولا طعم خوبی دارد. یا می‌توانید از مرکبات یخ زده برای خنک کردن نوشابه‌‌ی پرتقالی استفاده کنید. با اضافه کردن تکه‌های میوه‌ی یخ زده به دلستر هم می‌توانید طعم‌های مختلف دلستر میوه‌ای را تجربه کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه نوشیدنی را رقیق نکرده‌اید، سرمای لازم را به آن می‌رسانید.

برای خنک کردن دلستر می‌توانید از روش دیگری هم استفاده کنید. دلستر را داخل پارچ بریزید. سپس یک لیوان پلاستکی را پر از یخ کنید و در پارچ قرار دهید. با این کار لیوان حاوی یخ روی دلستر شناور باقی می‌ماند و بدون رقیق کردن نوشیدنی آن را خنک نگه می‌دارد.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا