بیماری مری شایعترین نقص تکاملی نوزادان ایرانی

دکتر احمد خالق نژاد طبری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در این خصوص توضیح داد: بر اساس آمار جهانی سالانه حدود سه تا پنج درصد نوزادانی که زنده متولد می شوند، ممکن است دارای نقص تکاملی باشند که از این تعداد حدود ۳۰ درصد نیازمند عمل جراحی هستند.

رئیس انجمن جراحان و کودکان ایران اظهار داشت: آخرین آمار جهانی در سال گذشته از حدود ۵۵ هزار بیمار نقص تکاملی در کشور ما حکایت می کند. بر همین اساس می توان پیش‌بینی کرد که چه تعداد نیازمند عمل جراحی هستند که بخشی از آن نیز زنده نخواهند ماند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از هر پنج هزار نوزاد متولد شده در ایران یک نفر فاقد قسمت مری دستگاه گوارش است که باید مورد عمل جراحی قرار گیرد.

خالق نژاد طبری با تاکید بر اینکه اگر مری در دستگاه گوارش تشکیل نشود، نوزاد نمی تواند غذا بخورد، ادامه داد: تاکنون برای شکل گیری نقص تکاملی دلیل خاصی از طریق هیچ مرجعی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه بیماری نقص تکاملی در ایران نیز همانند دیگر کشورها وجود دارد، افزود: در برخی اوقات نیز مری تشکیل می‌شود اما سیستم های عصبی که سبب فعالیت آن خواهد شد، شکل نگرفته و نوزاد را دچار مشکلات خاصی خواهد کرد.

رئیس انجمن جراحان کودکان ایران گفت: در حال حاضر مطالعه ای در کشور در زمینه بررسی و آثار و علل بروز این بیماری در دست تهیه است و به محض انجام و تکمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق آمارهای رسمی سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوزاد در ایران متولد می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا