برندگان مسابقه ملی دانش‌آموزی پژوهشگاه رویان معرفی شدند

مرکز آموزشی "سلول­‌های بنیادی برای همه"­ زیرمجموعه معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، به منظور گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس این پژوهشگاه و با هدف آشنایی دانش‌­آموزان با فعالیت‌­های پژوهشی و همچنین آموزش مفاهیم علمی مرتبط با فعالیت­‌های پژوهشی پژوهشگاه رویان، مسابقه بزرگ دانش‌آموزی در سطح ملی را به مدت یک ماه برگزار کرد.

محورهای انتخاب‌شده در این رویداد با توجه به هدف مسابقه مبنی بر آشنایی دانش‌­آموزان با پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، در سه موضوع سلول­‌های بنیادی، کلونینگ یا شبیه‌سازی، انجماد و کاربردهای آن، متناسب با حوزه فعالیت سه پژوهشکده سلول­های بنیادی، علوم تولیدمثل و زیست فناوری، طراحی و تدوین شده بود. پرسش اصلی در این مسابقه، استفاده از این علوم در دنیای خیالی دانش‌­آموزان بود. دانش‌­آموزان می­‌بایست با قوه تخیل خود و با استفاده از این فناوری‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی، آثار هنری خلق می‌کردند.

دانش‌­آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه (تا پایه دهم) فرصت داشتند آثار خود را در سه قالبِ طراحی و نقاشی، ویدئو، داستان و متن کوتاه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. دانش‌آموزان با مشاهده کلیپ­‌های آموزشی تهیه‌شده و همچنین از طریق مطالعه آزاد پیرامون موضوعات مسابقه، امکان مشارکت فعالانه‌تر در این رویداد را داشتند.

آثار ارسالی ۳۰۰ دانش‌آموز از نقاط مختلف کشور، طی چند مرحله و با حضور تیم داوری متشکل از مدیران پژوهشگاه رویان، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان پژوهشگاه، دکتر محمد حسین قانیان، دکتر محمد کاظمی آشتیانی، مصطفی نجار، شاهین روحی، مسعود نفری و فاطمه نوبخت، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. در فرآیند ارزیابی، آثار از لحاظ میزان خلاقیت و  تکنیک مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ۱۰ اثر که موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند، به عنوان " آثار برگزیده" و ۲۰ اثر نیز به عنوان "شایسته تقدیر" انتخاب شدند. جوایز برندگان همزمان با دهه کرامت اهدا خواهد شد.

آثار برگزیده  (۱۰ اثر اول)

آثار شایسته تقدیر

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا