واکسن چین برای استفاده اضطراری در کودکان تأیید شد

 «یین ویدونگ» رئیس شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن گفت: چین استفاده اضطراری از واکسن کرونای سینوواک را برای افراد بین ۳ تا ۱۷ سال تصویب کرده است.

وی در مصاحبه با گروه رسانه‌های چین گفت: سینوواک در ابتدای سال جاری آزمایشات بالینی را بر روی نوجوانان آغاز کرد و اکنون مراحل یک و دو را به پایان رسانده است.

رئیس شرکت زیست‌دارویی سینوواک ادامه داد: مطالعات بالینی مربوط به صدها داوطلب نشان داده است که ایمنی واکسن معروف به کروناوک در گروه کودکان به اندازه بزرگسالان است. آنها همچنین سطح آنتی بادی مشابهی را ایجاد کردند.

استفاده از واکسن در گروه سنی جوان به نیاز کشور در پاسخ به کووید ۱۹ بستگی دارد.

«یین ویدونگ» افزود: کمسیون ملی بهداشت، متخصصان را برای ترویج استفاده از واکسن در گروه‌های سنی مختلف به روشی منظم، بر اساس نیازهای وضعیت فعلی و ترکیب جمعیت در چین سازمان می‌دهد.

وی گفت: این واکسن همچنین در مطالعات دنیای واقعی در سایر کشورها از سالمندان محافظت خوبی کرده است.

رئیس شرکت زیست‌دارویی سینوواک خاطرنشان کرد: آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن، افراد بالای ۶۰ سال را شامل می‌شود، به ویژه در کشورهایی که شیوع شدیدتری دارند، مانند شیلی، برزیل و ترکیه که استراتژی ایمنی آنها شروع واکسیناسیون در میان افراد مسن است. در حقیقت، داده‌های به دست آمده در شیلی و برزیل عمدتا از افراد مسن بود که به طور کامل نشان می‌دهد واکسن ایمن و بسیار محافظت کننده برای افراد مسن است.

«یین ویدونگ» با بیان اینکه سینووک بیش از ۶۰۰ میلیون دز  واکسن در سطح جهان تحویل داده است، اظهار داشت: طبق داده‌های موجود از نیمه اول سال ۲۰۲۱ ، ظرفیت واقعی تولید واکسن این شرکت بیش از ظرفیت طراحی آن یعنی ۲ میلیارد دز در سال است.

وی در پایان گفت: پس از تأیید سازمان جهانی بهداشت مبنی بر استفاده اضطراری از این واکسن، کروناوک در کشورهای بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا