هفدهمین جشنواره دانشجویی نهال با اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان رسید

اختتامیه این دوره از جشنواره که آثار شرکت‌داده‌شده در آن به شکل آنلاین برای علاقه‌مندان اکران شده بود، به دلیل محدودیت‌های مربوط به بیماری کرونا با حضور تعداد محدودی از مهمانان و شرکت‌کنندگان جشنواره در فضای باز فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد و همزمان به شکل زنده نیز  برای مخاطبان بیشتری پخش می‌شد.

عماد حسینی، دبیر این جشنواره در ابتدای این مراسم پس از خیر مقدم گفتن به مهمانان، از اینکه گروه اجرایی دوره هفدهم توانستند پس از یک سال تاخیر و با تمامی مشکلات موجود، با تلاشی مضاعف این دوره از جشنواره را به شکل شایسته‌ای به پایان رساندند، ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین اعلام کرد که به واسطه اکران آنلاین آثار، دوره هفدهم جشنواره نهال نزدیک به پانزده برابر دوره‌های قبل مخاطب داشته‌ است.  

‎در ادامه مجید شیخ انصاری، مدیر تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر از زحمات تیم برگزارکننده تشکر کرد که با وجود شرایط سخت مربوط به شیوع بیماری کرونا، از برگزاری این دوره صرف نظر نکردند.

وی همچنین به تمجید از تاریخچه غنی و الهام بخش این جشنواره برای دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران پرداخت.

علیرضا زریندست (فیلم‌بردار)، محمد حمیدی مقدم و محمد شکیبانیا (مدیرعامل و معاون بخش مستندسازی مرکز گسترش سینمای مستند و فیلم تجربی)، رامین حیدری فاروغی (مستندساز و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان مستقل سینمای مستند ایران)، مسعود سفلایی (مستندساز و عضو هیات علمی دانشگاه هنر)، علیرضا گلپایگانی (فیلمساز و عضو هیات علمی دانشگاه هنر)، مرتضی فرش‌باف (فیلمساز)، رضا فهیمی (فیلمساز)، مهدی آزادی (فیلم‌بردار)، عماد خدابخش (تدوین‌گر)، آزاده موسوی (مستندساز) و محمد حسین میربابا (مستندساز و پژوهشگر) از دیگر افراد شاخصی بودند که در این مراسم به سخنرانی و ارائه جوایز به شرکت‌کنندگان پرداختند.  

همچنین در اختتامیه دوره هفدهم، مراسم بزرگداشتی برای محمدرضا اصلانی، یکی از فیلمسازان برجسته پیشکسوت سینمای ایران برگزار شد. در این مورد علاوه بر معرفی فیلم مستندی که به همت گروهی از دانشجویان دانشگاه هنر برای پاسداشت جایگاه هنری محمد رضا اصلانی تهیه شده بود، وی به نشانه یادبود دیپلم افتخاری را نیز از دستان علیرضا زرین دست که خود از فیلم‌برداران مشهور و با سابقه سینمای ایران است، دریافت کرد.    

‎فیلم‌های «گزارش یک اخراج» ساخته طاهره شعبانیان و «ماهکان» ساخته حسام حسینی و عباس حسین زاده دو فیلمی بودند که بیشترین تعداد تندیس‌ها را از بین جوایز اصلی این دوره از جشنواره نهال به خود اختصاص دادند.

‎لیست کامل برندگان هفدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال به شرح زیر است:

‎تندیس بهترین پوستر فیلم به متین خیبری برای فیلم‌های «سقط» و «کرچک» تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلم تجربی به سروش باغبانی برای فیلم «هیرودو» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند به محسن روشن روان برای فیلم «قرمز وحشی» و تندیس بهترین فیلم مستند به الهه اسماعیلی برای فیلم «عروسک» تعلق گرفت.

جایزه ویژه انجمن صنفی تهیه‌کنندگان مستقل سینمای مستند ایران به الهه اسماعیلی و آریان عطارپور برای تهیه فیلم‌های «عروسک» و «میر و مار» تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلم‌نامه ساخته نشده به پیام محمودی کردستانی برای فیلمنامه «بلوکانا علیه بلوکانا» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم بخش بین‌الملل به مارتین وینتر از کشور آلمان برای فیلم "Day Release" و تندیس بهترین فیلم بخش‌ بین‌الملل به شوکی لین از کشور سنگاپور برای فیلم "Adam" تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین انیمیشن به لیلا آهنگ، مریم سادات علوی، سارا حنیف و مرضیه کردلو برای فیلم «مالایز» و تندیس بهترین انیمیشن به هژیر اسعدی برای فیلم «خولانه وه» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند سال اولی به مهداد حقیقی برای فیلم «ماجرای ماجرا» و تندیس بهترین فیلم مستند سال اولی به مهرداد خاکی برای فیلم «حاج ابوالقاسم قناد و پسران» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی سال اولی به لیلا اخباری برای فیلم «برای بار دوم» و تندیس بهترین فیلم داستانی سال اولی به هادی یغمایی و متین طالب‌زاده برای فیلم «سر میز شام» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه به فاطمه کشاورز و الهه افشار برای فیلم «واحد شش» و تندیس بهترین طراحی صحنه به فراز مدیری برای فیلم «زرد خالدار» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین طراحی لباس به لیلا طاهری برای فیلم «ماهکان» و تندیس بهترین طراحی لباس به حامد کرمی توری برای فیلم «گزارش یک اخراج» تعلق گرفت.

تندیس بهترین صدا به مصطفی اکبری منجیلی و زهره علی اکبری برای فیلم «تهاتر» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین موسیقی به محمد مختاری برای فیلم «هیرودو» و تندیس بهترین موسیقی به آنکیدو دارش برای فیلم «بازی» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به بهار حسین زاده برای فیلم «ماهکان» و تندیس بهترین بازیگر زن به زارا مولایی برای فیلم «گزارش یک اخراج» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به محمد نریمان برای فیلم «سایکو» و تندیس بهترین بازیگر مرد به محمدعلی کریمی برای فیلم «گوشت‌تلخ» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین تدوین به نیلوفر ترابی برای فیلم «اتانازی» و تندیس بهترین تدوین به مصطفی داوطلب برای فیلم «سایکو» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم‌برداری به حامد حسینی سنگری برای فیلم «آن بالا» و تندیس بهترین فیلم‌برداری به سید محمدرضا سجادیان برای فیلم «ماهکان» تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه به امین اناری برای فیلم «خون‌مردگی» و تندیس بهترین فیلم‌نامه به طاهره شعبانیان و مصطفی داوطلب برای فیلم «گزارش یک اخراج» تعلق گرفت.

تندیس بهترین کارگردانی به حسام حسینی و عباس حسین‌زاده برای فیلم «ماهکان» تعلق گرفت.

تندیس بخش آکادمی به مهیار ماندگار برای فیلم «اسب سفید بالدار» تعلق گرفت.

تندیس جایزه ویژه هیات داوران به طاهره شعبانیان برای فیلم «گزارش یک اخراج» تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «پناه‌جویان» ساخته محمدامین فلاح و مهسا تکش و تندیس بهترین فیلم نیز به «ماهکان» ساخته حسام حسینی و عباس حسین‌زاده رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا