دانشگاه، بدون فعالیت فرهنگی و سیاسی بی‌معنا است

دکتر حسین خنیفر، در جلسه مشترک اعضای هیات نظارت سازمان مرکزی و شورای معین استانها در دانشگاه فرهنگیان، نوع نگاه به دانشگاه فرهنگیان را متفاوت با دیگر دانشگاهها خواند و با اشاره به حاکمیت و ماموریت گرا بودن این دانشگاه در راستای تربیت معلمان پرورش دهنده نسل‌های آینده، تصریح کرد: ارتقای فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه برای کیفیت تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان، ضروری است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مجموعه اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف حراست، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرهنگی را در راستای حفظ اصول و تعمیق ارزش های نظام و همچنین حفظ نظم و انسجام در ایجاد نظام تشکیلاتی دانشگاه، فعال ذکر کرد و گفت: نقش حراست و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری راهنمایی و هدایت است. فعالیت این دو حوزه نه تنها محدودیت ایجاد نمی‌کند، بلکه کاملا برابر با اصول و قوانین و شیوه نامه‌های اجرایی دانشگاه و در راستای حرمت نام معلم و ارزش و جایگاه و مقام معلم است.

رئیس هیات نظارت و تشکل‌های اسلامی دانشگاه فرهنگیان، از انتخابات 28 خرداد ماه جاری به عنوان حماسه ای بزرگ و قابل تکرار بعد از گذشت 4 سال یاد کرد و افزود: کشور ما توسط کشورهای سلطه‌گر زیر فشار است. مشارکت و حضور حداکثری ملت ایران، خصوصا جامعه دانشگاه فرهنگیان در انتخابات پیش رو پاسخی محکم به تمام یاوه گویان و تضمین کننده تداوم و تعادل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، این اقدام را عاملی مهم در راستای تثبیت کشور و نظام، لبیک به حفظ تمامیت کشور، استقلال کشور، پاسداری از خون شهدا و همچنین حفظ سه پایه اساسی کشور، جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت دانست.

دکتر خنیفر، عجله و شتابزدگی و احساسی عمل کردن را عامل خطا و تصمیمات غلط عنوان و اظهار داشت: دنیا، دنیای مجازی و شبکه‌های بدون مرز است. در دنیای انتقال اطلاعات هم باید مراقب بود. چرا که ادبیات برخی از شبکه های تلویزیونی و اینترنتی برای خیلی از ملت‌ها خصوصا جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با قابلیت اثر گذاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، اغواگر و گمراه کننده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دقت در انتخاب مدیر قوی و کارآمد را از توصیه‌های ارزشمند و کلید واژه طلایی رهبر فرزانه انقلاب دانست و با تاکید بر نقش نخبگان در انتخابات، تصریح کرد: مراکز و بخش های فرهنگی این دانشگاه با امور نخبگی در ارتباط است. حضور موثر و فعالیت بیش از پیش نخبگان در انتخابات، مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات به همراه دارد.

دکتر خنیفر، اراده ملت ایران را در چیرگی بر محالات ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: کشور ایران، شایسته بهترین هاست، با در اختیار داشتن اسامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب بهترین و برترین فرد، تسریع کننده صعود کشور به جایگاه اصلی خود است.

رئیس هیات نظارت و تشکل‌های اسلامی دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از نقش فعال و اثرگذار جوانان در پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب فرصت برای خلق ابتکار و خلاقیت در اختیار جوانان است، بهترین و اصلی‌ترین عنصر اثرگذار در کشور نیز معلم است. همچنان که در بحرانی‌ترین شرایط کنونی کشور، شاهد رها نشدن آموزش توسط قشر فرهیخته فرهنگی به آینده سازان کشور بودیم.

این مقام مسئول، جایگاه معلم و اعتماد ملی مردم را به معلم خاص و ویژه دانست و گفت: معلم با نقش حساس و کلیدی خود تربیت کننده نیروی انسانی کارآمد و خلاق برای جامعه است، در این صورت زمینه مناسب برای رشد جامعه در همه ابعاد فراهم می آید.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، فعالیت‌های فرهنگی را فاقد تاریخ انقضا خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، امری دائمی است. دانشگاه، بدون اقدام و فعالیت فرهنگی و سیاسی بی‌معنا است.

وی، از فعالیت‌های فرهنگی به عنوان رصدگاه رشد فوق برنامه‌ها یاد کرد و افزود: فعالیت فرهنگی ایجاد کننده موج مثبت در فرد است. محوریت فعالیت‌های فرهنگی نیز با تشکل‌های اسلامی است. دانشگاه فرهنگیان، با تداوم و استمرار فعالیت های فرهنگی مفید و موثر و همچنین بسترسازی لازم برای مشارکت دانشجو معلمان در امور فرهنگی، می‌تواند تضمین کننده سرآمدی این دانشگاه طی سال‌های آتی در جمع دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی در پایان تلاش برای حضور ملی و موثر توام با حماسه آفرینی در راستای برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را از اهم اقدامات دانشگاه برشمرد و افزود: برخی مراکز و پردیس‌های این دانشگاه، معطر و مطهر به حضور شهدای گمنام خوشنام است، امید است در تداوم خط سیر شهدا با حفظ اصول و در چارچوب قوانین، شاهد عزت و سربلندی بیش از پیش دانشگاه فرهنگیان باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا