تکمیل و اجرای فرآیندهای تهیه و انتشار مجلات

دکتر عطیه اشتری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: در نظر داریم تا با اصلاح ساختار تشکیلاتی، تکمیل فرایندها و تشکیل شورای نظارت بر مجلات بتوانیم نظارت بهتر و با کیفیتی بر تهیه و انتشار مجلات داشته باشیم.

وی افزود: واحد نظارت و ارزشیابی مجلات دانشگاه، وظیفه پیگیری و نظارت بر روند فعالیتهای تمامی مجلات دانشگاه را به عهده دارد. از جمله وظایف این واحد می‌توان به گزارش‌گیری منظم از مجلات، بررسی وضعیت مقالات و روند آن‌ها از طریق سایت مقاله، ارتباط با ناشر، نظارت بر چگونگی روند ارسال مقالات برای ناشر و همچنین کنترل و پیگیری فعالیت ناشر بر بررسی سرقت ادبی مقالات اشاره کرد.

 اشتری دربارۀ برنامه‌های واحد نظارت بر نشریات نیز گفت: درصدد هستیم تا فرایند منسجم و هماهنگی برای تمامی مجلات دانشگاه ایجاد کنیم و نظارت به‌روز بر فعالیت‌های آن‌ها داشته باشیم.

وی، اصلاح فرایندها در این بخش را مهم‌ترین راهکار تهیه و انتشار به‌موقع مجلات ذکر کرد و افزود: هم اکنون از مسئولان مجلات درخواست کرده‌ایم تا ضمن اعلام فرایند مجله خود، فرایند مورد نظر برای تهیه و انتشار به موقع هر مجله را نیز پیشنهاد دهند.

مسئول نظارت بر نشریات دانشگاه ادامه داد: گزارشی از روند دریافت، داوری و انتشار مقالات طی سه ماهه گذشته نیز از مسئولان مجلات گرفته شده است و انتشار شماره‌های آتی برخی مجلات از جمله فصل‌نامه توانبخشی ایران (IRJ)  و چند مجلۀ دیگر نیز در حال پیگیری است. با اصلاح فرایندها، تلاش می کنیم تا پرداختی داوران و ناشر بموقع انجام شود.

مسئول نظارت بر نشریات دانشگاه همچنین از پرداخت معوقه‌های داوران و ناشر مجلات گفت و افزود: لیست داوران را از مجلات دریافت کرده‌ایم و پس از حدود دو سال، معوقه‌های داوران در روند پرداخت قرار گرفته است.

 اشتری با اشاره به پرداخت معوقه‌های ناشر نیز تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح فرایندها، پرداختی‌های داوران و ناشر به‌موقع انجام شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر "عطیه اشتری" عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از اواخر اردیبهشت ماه امسال، طی ابلاغی از سوی مدیر اطلاع رسانی و منابع علمی دانشگاه، به سمت مسئول نظارت بر نشریات دانشگاه منصوب شد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا