احتمال سقط جنین با مصرف سیگار در بارداری

دکتر صغری ربیعی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، اظهار کرد: استنشاق دود سیگار بسیار مضرتر از مصرف سیگار است چرا که در سیگار فیلترهایی وجود دارد که تمامی مواد مضر به فرد مصرف کننده نمی رسد ، اما دود سیگار تمامی مواد مضر سیگار را شامل می شود بنابراین خانمهای باردار باید از قرار گرفتن در معرض دود سیگار اجتناب کنند.

وی به مضرات مصرف سیگار در خانمها اشاره کرد و گفت: این نوع اعتیاد بسیار خطرناک بوده چرا که مصرف سیگار سطح استروژن را کاهش می دهد و کاهش این هورمون خطر ابتلا به سرطان آندومتر را در خانمها افزایش می دهد،همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز این  ریسک را چندین برابر می کند.

ربیعی با بیان اینکه مصرف سیگار سطح استروژن را در خون پایین می آورد و پایین آمدن سطح استروژن مشکلات و عوارضی را ایجاد می کند، تصریح کرد: در بارداری مقدار استروژن خون مادر باردار بالاست و در صورتیکه سیگار مصرف کند، سطح این استروژن پایین می آید و مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد می کند.

وی ادامه داد: هرجای بدن انسان که استروژن اثرات مفید دارد، مصرف سیگار این اثرات مفید را از بین می برد و  مادران باردار با مصرف سیگار دوران حاملگی را با اختلال مواجه می کنند.

این متخصص  تصریح کرد: رشد جنین در مادران سیگاری کند می شود همچنین احتمال سقط جنین و جدا شدن زودرس جفت از عوارض مصرف سیگار در مادران باردار است و در حالت کلی سلامتی مادر نیز به خطر می افتد.

وی در پایان گفت: برخی خانمها اصرار به مصرف تفریحی سیگار را دارند که توصیه می شود، خانمها از مصرف دخانیات حتی به صورت تفریحی خودداری کنند چرا که دخانیات حتی با مصرف تفریحی و کم عوارض خود را در بدن برجای می گذارد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا