حمایت بیش از ۱۰۰ ثبت اختراع بین‌المللی در کشور

مهدی ضیغمی، مدیر کانون پتنت ایران در مراسم افتتاح دفتر مالکیت فکری گفت: دانشگاه صنعتی سهند ظرفیت بسیار زیادی در حوزه فناوری دارد و راه اندازی این دفتر به آشنایی محققان و فناوران این دانشگاه با مباحث مربوط به ثبت اختراع بین المللی و حفظ و حمایت از دستاوردهای آنان کمک می کند.

مدیر کانون پتنت ایران با بیان اینکه امسال از بیش از صد ثبت اختراع بین‌المللی در کشور حمایت می‌شود، تصریح کرد: این کانون بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت اختراع بین‌المللی شرکت‌های دانش بنیان، صنعتی و فناوری را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه پارسال ۹۰ اختراع بین المللی مخترعان کشورمان ثبت بین‌المللی شد، افزود: هم اکنون نزدیک ۲۰ درخواست ثبت اختراع بین المللی تایید شده و در حال طی مراحل ثبتی است.

ضیغمی تجاری‌سازی دستاوردهای مخترعان داخلی را از برنامه های آینده کانون پتنت ایران دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم ضمن حمایت از ثبت اختراع در کشورهایی که برنامه صادراتی دارند و افزایش ارتباطات با دفاتر خارج از کشور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان را به سرمایه گذاران خارجی وصل کنیم.

مدیر کانون پتنت ایران همچنین با بیان اینکه متاسفانه در کشور نسبت به رشد علمی، توسعه فناوری نداشته ایم، گفت: هم اکنون کشورمان در ثبت اختراع بین المللی رتبه چهلم جهان را دارد که می‌توان با حمایت از تجاری سازی و شکوفایی ظرفیت ها، این رتبه را ۱۰ تا ۱۵ رده ارتقاء داد.

به نقل از وزارت علوم، دکتر قره باغی، رییس دانشگاه صنعتی سهند نیز با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه و اجرای نزدیک ۴۰۰ طرح تحقیقاتی و اختراعات مختلف ثبت شده، ابراز امیدواری کرد راه اندازی این دفتر به افزایش حمایت‌ها از فناوران و نوآوران دانشگاه کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا