تغییر الگوریتم اینستاگرام به دنبال اعتراض حامیان فلسطین

 پس از شکایت گروهی از کارمندان اینستاگرام درباره قابل مشاهده نبودن محتوای حمایت از مردم فلسطین طی اوج گیری درگیری‌ها در نوار غزه، این شبکه اجتماعی تغییراتی در الگوریتم‌های خود ایجاد کرده است.

به طور معمول اینستاگرام در بخش استوری محتوای اورجینال را قبل از موارد بازنشر شده نشان می‌دهد اما به زودی انتشار هر دو محتوا اهمیت یکسانی می‌یابند.

طبق گزارش بازفید نیوز و فایننشال تایمز، گروهی از کارمندان اینستاگرام به طور مکرر خواستار تغییراتی درباره محتوایی شده بودند که طی فرایند بازبینی خودکار، سانسور می‌شود مانند پست‌هایی درباره مسجد الاقصی که به اشتباه حذف شده بود.

این گروه معتقد بودند سانسور این محتوا عمدی نبوده اما فرایند بازبینی خودکار نسبت به هرگونه گروه‌های اقلیت با تبعیض عمل می‌کند.

البته به گفته سخنگوی فیس بوک (شرکت مادر اینستاگرام) این تغییر تنها مربوط به محتوای حمایت از مردم فلسطین نیست، زیرا شبکه اجتماعی متوجه شیوه عملکرد خود شده است.

او در این باره گفت: ما می‌خواهیم کاملاً شفاف باشیم. این مورد ربطی به سانسور ندارد و روی تمام استوری های بازنشر شده بدون در نظر گرفتن محتوا، اجرا شده است.

طی هفته‌های اخیر توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام به دلیل سانسور و محدود کردن محتوای مربوط به درگیری‌های رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین با انتقادات شدیدی روبرو شده‌اند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا