واکسیناسیون کزاز، دیفتری و سیاه سرفه خطر آلزایمر را به همراه دارد

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکسپرس، طبق مطالعه اخیری که در مجلات کهولت شناسی علوم زیستی و علوم پزشکی منتشر شده، دکتر جفری اف.شرر از دانشگاه سنت لوئیس و همکارانش در خصوص ارتباط واکسیناسیون Tdap با زوال عقل یا فراموشی، ارزیابی هایی انجام دادند.

تجزیه و تحلیل محققان شامل گروهی از سربازان بازنشسته می شد که 96 درصد مرد و 91.2 درصد افراد سفید پوست بودند. علاوه بر این گروه، افراد میانسالی در این تحقیق حضور داشته اند که به گروهی از مدعیان پزشکی مارکت اسکن (MarketScan) مربوط می شدند.

 65.4 درصد از این افراد، زن ها بودند که به مدت دو سال قبل از دوره شاخص (2011 یا 2012) با پیگری این آمار تا سال 2018، عاری از زوال عقلی بودند.

محققان به این موضوع پی بردند که پس از کنترل کردن متغیرهای گمراه کننده، بیماران واکسیناسیون شده Tdap نسبت به افراد میانسالی که واکسیناسیون نشده اند در هر دو گروه به صورت قابل توجهی از خطر کمتری برای مبتلا شدن به زوال عقلی برخوردار هستند.

طبق گفته نویسندگان این تحقیق : چندین نوع واکسن با کاهش خطر ابتلا شدن به زوال عقلی ارتباط دارد. این امر نشان می دهد که دلیل این رابطه به جای اینکه به اثرات محافظتی خاص پاتوژن ناشی از واکسن مربوط شود، به اثرات نا مشخصی که بر روی التهاب بدن می گذارد مربوط است.

مترجم : مینا رضایی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا