مهلت بازپرداخت اقساط کرونا تا شهریورماه ۱۴۰۰ امهال شد

 ولی تیموری فروردین‌ماه امسال اعلام کرد مهلت بازپرداخت اقساط کرونا طبق تصمیم ستاد ملی کرونا تا شهریورماه ۱۴۰۰ امهال شده است. این درحالی بود که بانک‌ها در یک ماه گذشته زیر بار چنین تعهدی نرفتند و پرداخت نشدن اقساط، برابر با جریمه دیرکرد و کسر از حساب ضامن بود. اینک او در توضیحاتی که به تازگی در صفحه شخصی خود منتشر کرده، علت اجرا نشدن این مصوبه را ابلاغ نشدن دستورالعمل آن به بانک‌ها اعلام کرده است.

معاون گردشگری می‌گوید: بانک‌ها در طول یک ماه گذشته دستورالعمل مصوبی برای اعمال این امهال نداشتند و به همین خاطر از امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری سر باز می‌زنند. ان‌شاءالله با ابلاغ این دستورالعمل در هفته آتی مشکل برطرف خواهد شد.

با وجود آن‌که بانک‌ها تاکنون تاخیر در بازپرداخت این تسهیلات را مشمول جریمه و کسر از حساب ضامن کرده‌اند، اما تیموری تاکید دارد: هیچ جریمه و کارمزدی برای امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تعلق نخواهد گرفت.

او یادآور می‌شود: با توجه به استمرار محدودیت‌های مربوط به کرونا در صنعت گردشگری، بسته سوم حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به فعالان گردشگری برای بازه‌های زمانی سه تا شش‌ماهه در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تصویب شده که ان‌شاءالله با تصویب نهایی در اولین نشست ستاد ملی کرونا در هفته آینده، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

ستاد ملی کرونا در مهرماه ۹۹ پرداخت تسهیلات از ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد را به تمام کسب‌وکارهای گردشگری مصوب کرد. مقرر شده بود بازپرداخت این تسهیلات تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شود، اما با ادامه تعطیلی سفرها و کسب‌وکارهای گردشگری، معاون گردشگری قول داد تمدید امهال تا شهریورماه ۱۴۰۰ را پیگیری کند؛ وعده‌ای که هنوز عملی نشده است. اگرچه بانک‌ها در دور قبل امهال تسهیلات هم به سختی و با پیگیری‌های فراوان، زیر بار مصوبه لازم‌الاجرای ستاد ملی کرونا رفتند و البته برخی هم پایبند نماندند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا