چمن جایگزین پلاستیک در بسته‌بندی مواد غذایی می‌شود

محققان دانمارکی در تازه موفق به ابداع روشی برای جایگزینی پلاستیک مورد استفاده در ظروف بسته‌بندی مواد غذایی با الیاف چمن شدند که به طور کامل خاصیت زیست تخریب پذیر دارد.

به گفته محققان این پروژه، هدف از این روش کاهش انتشار دی اکسید کربن تا حدود ۲۱۰ کیلو تن و کاهش تولید ۱۰ کیلو تن ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی بسته بندی مواد غذایی با هشت کیلو تن کاغذ مبتنی بر الیاف چمن برای بسته بندی مواد غذایی است.

از سال ۲۰۰۰  CO۲ اتمسفر حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است؛ این پروژه که به SinProPack معروف است ، با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن عملیاتی شده است.

طبق بیانیه‌ای از دانشگاه آرهوس، هر ساله بیش از ۱۰ هزار تن بسته بندی برای غذای دور بر در دانمارک استفاده می‌شود؛ فراوانی زیست توده سبز در کشور ، همراه با علاقه زیاد به تصفیه مجدد زیست محیطی ، این پروژه را مورد توجه قابل توجهی از طرف مشاغل و دولت قرار داده است.

آن کریستین استین کجار هاستروپ مدیر مرکز موسسه فناوری دانمارک در بیانیه‌ای گفت: «بسته بندی یکبار مصرف ساخته شده از چمن، مزایای زیست محیطی زیادی به همراه دارد».

محققان در دانمارک ۴۴۰ هزار پوند بودجه برای پروژه‌ای دریافت کرده‌اند که طی آن  جایگزینی پلاستیک مورد استفاده در ظروف بسته‌بندی مواد غذایی با الیاف چمن رخ خواهد داد.

کارشناسان تأکید می‌کنند، بسته بندی با الیاف چمن ۱۰۰ درصد زیست تخریب پذیر خواهد بود، بنابراین اگر کسی به طور تصادفی بسته بندی خود را در طبیعت بیندازد، به طور طبیعی تجزیه می‌شود.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا