ظهور عفونتی جدید پس از قارچ سیاه، در هند

به گزارش سیناپرس، پس از ظهور قارچ سیاه، سفید و زرد، مواردی از عفونت قارچی جدید در بیمارانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته اند در گجرات هند پیدا شده است. تا کنون ۱۱ هزار مورد عفونت قارچ سیاه در ایالات مختلف هند گزارش شده است. 

در پی این بیماری، نمونه هایی از ابتلا به قارچ های سفید و زرد که بسیار کشنده هستند نیز پیدا شده است و در حال حاضر پزشکان از هشت مورد بیمار مبتلا به قارچ جدیدی به نام آسپرژیلوز خبر دادند. قابل توجه است که این عفونت های ثبت شده در افرادی که به تازگی از کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده اند، دیده شده است. 

در اینجا این سوال مطرح می شود که عفونت آسپرژیلوز چیست؟

عفونت با آسپرژیلوز ریوی در افراد دارای نقص ایمنی مشاهده می شود. اگرچه آسپرژیلوز ریوی سینوسی که در حال حاضر در بیماران کووید ۱۹ گزارش شده، غیر معمول است.
طبق گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، آسپرژیلوز (Aspergillosis) نیز توسط آسپرژیلوس (Aspergillus) نوعی کپک که در همه جای دنیا از هوا گرفته تا خاک مرطوب و تجزیه مواد زائد آلی یافت شده، ایجاد می شود. به گزارش سیناپرس، در حالی که بیشتر انواع این بیماری بی خطر هستند، سایر موارد ممکن است بیماری های مختلفی از واکنش های آلرژیک گرفته تا بیماری مهاجم کشنده در انسان ایجاد کند. 
علائم رایج این عفونت شامل گرفتگی بینی، تب، احتقان، سردرد و درد صورت است. در ضمن ممکن است یک گلوله قارچی منحصر به فرد متشکل از الیاف قارچ، مخاط، سلول ها و پروتئین لخته کننده خون در سینوس ها ایجاد شود. این عفونت می تواند به مناطق دیگر از جمله مغز گسترش پیدا کند. گاهی اوقات با از دست دادن بافت استخوانی در استخوان های صورت همراه است. 

به گزارش سیناپرس، سوال دیگری که در اینجا مطرح شده و بسیار اهمیت دارد این است که چه عواملی باعث ایجاد عفونت آسپرژیلوز در بیماران کووید ۱۹ می شود؟

مجموعه ای از عفونت های قارچی، از جمله قارچ های سیاه، سفید و زرد، پس از بهبودی از کووید ۱۹ گزارش شده است. یک متخصص بهداشت معتقد است که با نقص سیستم ایمنی بدن ناشی از افزایش استفاده از استروئیدها برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، چنین عفونت هایی ایجاد می شود. طبق گزارش رسانه ها، آب غیر استریل مورد استفاده برای هیدراته کردن اکسیژن رسانی نیز دلیل وقوع شیوع چنین عفونت ها شناخته می شود.
موارد قارچ سیاه با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است. در نتیجه فوریت پزشکی فعلی که به دنبال بهبود ویروس کرونا ایجاد شد، بسیاری از بیماران مبتلا به قارچ سیاه به بیمارستان بستری شده اند.به گزارش سیناپرس، بیش از ۱۱ هزار مورد از عفونت قارچ سیاه که تاکنون در کشور هند دیده شده، همراه با دو مورد نادر از دو نوع جدید عفونت قارچی دیگر از جمله عفونت قارچ زرد و قارچ آسپرژیلوز ثبت شده است.

انتشار سریع قارچ سیاه که توسط نوعی کپک تولید می شود، برخی از دولت ها را مجبور کرده است که آن را به عنوان یک اپیدمی معرفی کرده تا با اقدامات مهار کننده از رشد و گسترش هرچه بیشتر آن پیشگیری کنند.

این عفونت جدید به طور کلی از بینی شروع شده و به چشم ها و ریه ها منتقل می شود. قارچ سیاه یا سفید به دلیل استفاده بیش از حد از استروئیدها و استفاده مداوم از اکسیژن رسانی غیر بهداشتی، احتمالاً به دیابتی ها و افراد مسن در حین و یا بعد از ایجاد آن آسیب می رساند. پزشکان در حال حاضر اغلب داروی ضد قارچ Ampho B را برای درمان این نوع بیماری استفاده می کنند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا