کشورهای توسعه یافته از راه علم کسب ثروت می کنند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد فارس در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس فارس اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش های علمی یکی از اصلی ترین و مهمترین راه های رسیدن به حقایق پیدا و پنهان جهان هستی و کشف منابع و راهکارهای جدید برای پاسخگویی به مسائل،مشکلات، نیازها  و خواسته های انسان و جامعه محسوب می شود.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه کشور در بخش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وجود پارک های علم و فناوری در سطح کشور بسیار مهم است و حذف شکاف موجود بین دانشگاه ها و سایر بخش ها مثل صنعت،کشاورزی و بهداشت نیازمند توجه است.

دکتر مظاهربابایی  در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از پارک های علم و فناوری مطمئناً باعث رونق تولید، کاهش بیکاری و افزایش ارزش افزوده می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد فارس  گفت: همانگونه که کشورهای توسعه یافته از محور علم تولید ثروت می کنند، این خلا با توجه به توانمندی های علمی در کشور ما نیز باید با حمایت های ویژه پر شود.

بابایی گفت: مشکلاتی که در حوزه های حوزه صنعت وجود دارد از طریق پارک‌های علم و فناوری قابل حل است چون به روز بودن را فقط از این طریق می توانیم به خط تولید منتقل کنیم. پس حمایت از طرح ها و ایده های نو،ایجاد فرآیند پیشرفت بر اساس فعالیت های شرکت های نوظهور باید در اولویت ما باشد.

وی افزود: همچنین حمایت های اداری و حمایت های مالی نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، اما حمایت های معنوی و کاهش بروکراسی های اداری را نیز نباید فراموش کنیم.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر ما بر اساس سند چشم انداز توسعه در ۱۴۰۴ قرار باشد به عنوان جایگاه اول اقتصادی، علمی  و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی انقلابی قرار گیریم این مسیر با سرمایه‌گذاری در حوزه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری می تواند تاثیر پیدا کند و باعث رشد و ارتقاء کشور و جامعه باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد فارس در پایان خواستار توزیع مناسب منابع و امکانات بر اساس اولویت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی سیاست‌گذاران و برنامه ریزان نوآوری و فناوری، به روز کردن آیین نامه ها، مقررات و قوانین، کاهش بروکراسی های دست و پاگیر برای رشد و پیشرفت پارک ها شد.

گفتگو:زینب صادقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا