رولز رویس از تک نسخه‌ی بوت تیل رونمایی کرد

رولز رویس در گذشته به‌ویژه هنگامی که کالسکه‌های اسب استفاده‌ی بیشتری از خودروها داشتند، پادشاه ساخت بدنه‌های سفارشی بود. اما برای چنین تاریخچه‌ی طولانی از وسایل نقلیه‌ی دست‌ساز، ما مدل تک نسخه‌ای دیگری تا زمان معرفی خودروی ۱۲.۸ میلیون دلاری «سوئیپ‌تیل» (Sweptail) در سال ۲۰۱۷ ندیدیم.

اکنون این خودروساز با معرفی واحدی که به‌درستی واحد ساخت بدنه‌های سفارشی نام گرفته، بازگشت به اصل را دنبال خواهد کرد که نخستین محصول آن یک خودروی شیک با نام «بوت تیل» (Boat Tail) است.

«رولز-رویس بوت تیل» (Rolls-Royce Boat Tail) از سوی یک مشتری بسیار ثروتمند و با قیمت ۲۰ میلیون یورو (حدود ۲۸ میلیون دلار) سفارش داده شده که لقب گران‌ترین خودروی جهان را از آن خود می‌کند. در طراحی این خودرو از دریا الهام گرفته شده و در اصل مانند یک قایق بادبانی مسابقه‌ای است که بر روی چرخ قرار گرفته و با طول ۵.۷ متر دارای چندین نماد کاملا دریایی مانند شیشه‌ی جلوی خودرو و نمای بیرونی آبی دو رنگ است.

طراحان برای کاپوت از رنگ آبی تیره استفاده کرده‌اند که تا سپر امتداد دارد و فقط با روکش چوبی روی صندوق یا عرشه‌ی عقب از آن جدا می‌شود. در حالی که در بقیه‌ی بدنه از رنگ آبی روشن‌تر استفاده شده است و حتی چرخ‌ها هم ترکیبی دو رنگ از آبی تیره و روشن دارند.

سقف خودرو یک سایه‌بان پارچه‌ای کاملا متحرک است که به عرشه‌ی چوبی عقب متصل می‌شود. این سقف به شکل مکانیکی جمع نمی‌شود و این دستیار صاحب خودرو است که باید آن را جدا کند. یک بالاپوش موقت هم برای هر گونه شرایط پیش‌بینی نشده‌ی آب‌وهوایی در جاده‌ها در صندوق عقب وجود دارد.

چرم دو رنگ آبی که با نمای بیرونی مطابقت دارد، صندلی‌ها و فرمان را می‌پوشاند و روکش چوبی لاکی روی داشبورد طرحی مشابه کاپوت عقب را به نمایش می‌گذارد. خوشه ابزار از بافت منحصربه‌فرد بافته و زیروروکاری شده‌ای به نام «گیوش» (Guilloche) استفاده می‌کند که در ساخت جواهرات و ساعت‌های خاص مرسوم است. یک روکش آبی پرداخت‌شده‌ی زیبا هم در بخش‌های پارچه‌ای داشبورد به‌کار رفته است.

لوازم حانبی متنوعی هم به زیبایی کابین را تزئین می‌کنند. «واحد میزبانی» (Hosting Suite) در زیر عرشه‌ی عقب، یخچال دوتایی نوشیدنی را در خود جای داده است که به‌طور خاص مطابق با نیاز مشتری طراحی شده است.

کارد و چنگال نقره‌ای با نشان حک شده‌ی Boat Tail در سمت مقابل همراه با ظروف چینی با لبه‌های پلاتینی قرار دارد. برای سرگرمی بیشتر در روزهای آفتابی، یک چتر و دو چهار پایه‌ی پارچه‌ای و همچنین دو میز کوکتل در دو سمت صندوق عقب قرار داده شده است.

رولز رویس مشخصاتی را در مورد پیشرانه‌ی این خودرو اعلام نکرده اما می‌توان تصور کرد که از موتور معروف V12 با گنجایش ۶.۷ لیتر بهره می‌برد. این موتور ۵۶۳ اسب بخار قدرت در «کالینان» (Cullinan) و «فانتوم» (Phantom) و تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مدل‌های «بلک بج» (Black Badge) تولید می‌کند.

توسعه‌ی این پروژه چهار سال به طول انجامیده است و این یعنی رولز رویس بلافاصله پس از معرفی سوئیپ‌تیل در سال ۲۰۱۷ ساخت بوت تیل را آغاز کرده است. «تورستن مولر-اوتووش» (Torsten Muller-Otvos) مدیرعامل رولز رویس گفت: «این محصول از تمایل به جشن گرفتن موفقیت و خلق میراثی ماندگار به‌وجود آمده است. در تحقق چشمگیر این موضوع، رولز-رویس بوت تیل، یک لحظه‌ی تاریخی را در برند ما و در فضای لوکس معاصر رقم می‌زند.»

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا