۵۶ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در کشور فعالیت می‌کنند

 کلان داده‌ها (بیگ دیتا) را برای توصیف مقادیر بزرگی از داده به کار می‌برند که روز به روز بیشتر مشاغل را درگیر خود می‌کند. از کلان داده‌ها می‌توان برای استخراج اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری استفاده و با تجزیه و تحلیل آنها تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. استفاده از این داده‌ها مزایایی چون کاهش هزینه، کاهش زمان صرف شده، توسعه محصول جدید و ارائه پیشنهادات بهینه و تصمیم گیری هوشمندانه دارد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه استفاده از این داده‌های هوشمند در تلاش است تا استفاده از فناوری‌های حوزه کلان داده و و داده‌کاوی را در کشور و در کسب و کارها ارتقا دهد. بر همین مبنا نیز از ۵۶ شرکت فعال در این حوزه حمایت می‌کند.

پلتفرم مدیریت هوشمند و اتوماتیک پس اندازها یکی از محصولات توسعه یافته در این حوزه است.توسعه نرم افزار اتوماسیون نظام مهندسی ساختمان، راه‌کارهای با ارائه خدمات برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و تحلیل و مصورسازی بیگ دیتا از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌ها است.

برخی از محصولات تولیدشده در زمینه کلان داده‌ها شامل پردازش اطلاعات مالی، مدیریت هوشمند، سامانه مبارزه با پولشویی، نرم افزار پیش بینی زمین لغزش لرزه‌ای IELP، سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سیستم جامع تحت وب اتوماسیون بازار برق، نرم افزار جامع جمع آوری اطلاعات، استخراج اطلاعات مفید از وب و سامانه هوش تجاری می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا