روز جهانی بهداشت قاعدگی

  • روز جهانی بهداشت قاعدگی

روز جهانی بهداشت قاعدگی روزی است که با هدف آموزش خانم‌ها در زمینه بهداشت قاعدگی و درک چرخه قاعدگی در ۲۸ می (8 خرداد) توسط سازمان مردم نهاد Wash united مستقر در برلین آلمان تعیین شده‌است. چون ماه مه پنجمین ماه سال است و بسیاری از بانوان هم به‌طور متوسط پنج روز در هر ماه دچار خونریزی می‌شوند و چرخه قاعدگی بانوان معمولاً ۲۸ روز است، ۲۸ ماه مه به‌عنوان نمادی برای توجه به بهداشت قاعدگی انتخاب شده‌است.

  • خط تلگراف برلين ـ تهران

كمپاني آلماني زيمنس 28 مي 1868 اعلام كرد که كار كشيدن خط تلگرافي را كه از برلين آغاز مي شود تا تهران ادامه خواهد داد. اين خط قرار بود از خاک امپراتوري روسيه (روسيه و قفقاز) بگذرد، و از طريق تبريز به تهران برسد. در آن زمان لهستان نيز در قلمرو روسيه قرارداشت.

  •  تولد استنلی بنجامین پروسینر

استنلی بنجامین پروسینر 28 مه 1942 به دنیا آمد. این بیوشیمیست آمریکایی برای تحقیقات در حوزه بیماری جنون گاوی، جایزه نوبل فیزیولوژی – پزشکی 1997 را به خود اختصاص داد.

  •  درگذشت ایلیا رومانوویچ پریگوژین

ایلیا رومانوویچ پریگوژین 25 ژانویه 1917 به دنیا آمد. شیمیدان روس برای تحقیق درباره ترمودینامیک غیرمتعادل به خصوص توسعه تئوری ساختارهای پراکنده، برنده و برنده جایزه نوبل شیمی 1977شد. وی  28 مه 2003 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا