گشایش موزه موسیقی

  • گشایش موزه موسیقی

موزه موسیقی یکی از موزه‌های تخصصی تهران است که در آن گنجینه سازهایی قرار دارد که شاید تا به حال آن‌ها را ندیده باشید. در این موزه سازهای موسیقی ایرانی زیادی به نمایش گذاشته شده است. دسته بندی بسیار خوبی در موزه برای هر نوع از سازها انجام شده است.

  • افتتاح پل گلدن گیت

گلدن گیت، یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می‌کند. این پل روی تنگه گلدن گیت زده شده‌است. این پل در ۲۷ مه ۱۹۳۷ گشایش یافت و در فاصله بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۴ با طول ۴٬۲۰۰ پا (۱٬۳۰۰ متر) طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد.

  • درگذشت رابرت کخ

رابرت کخ متولد 11دسامبر 1834 بود. پزشک و دانشمند آلمانی به دلیل مطالعاتش در زمینه عوامل میکروبی و کشف عامل بیماری سل که به نام وی باسیل کخ نیز نامید می‌شود، مشهور است. وی در سال ۱۸۸۲ میلادی میکوباکتریوم توبرکلوزیس را توصیف نمود.وی میکروبیولوژیست آلمانی و بنیانگذار باکتری شناس مدرن، برنده جایزه نوبل پزشکی 1905 برای کشف عامل بیماری سل است. کخ در  27مه 1910 درگذشت.

  •  تولد جان داگلاس کاک کرافت

جان داگلاس کاک کرافت متولد 27 مه 1897 بود. فیزیکدان انگلیسی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1951 برای جداسازی هسته اتم در 18 سپتامبر 1967درگذشت.

  • درگذشت جان هوارد نورتروپ

جان هاوارد نورثروب متولد ۵ ژوئیه ۱۸۹۱ بود. وی بیوشیمیست آمریکایی و برنده جایزه نوبل شیمی 1946 برای تحقیات در حوزه آنزیم هاست.او در ۲۷ مه ۱۹۸۷درگذشت.

  •  درگذشت ارنست اگوست فریدریش روسکا

ارنست آگوست فریدریش روسکا متولد ۲۵ دسامبر ۱۹۰۶ بود. او یک فیزیکدان آلمانی بود که در سال ۱۹۸۶ برای ساختن میکروسکوپ الکترونی موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1986 برای ساخت میکروسکوپ الکترونی و تحقیقات در حوزه اپتیک الکترونیاست. وی در ۲۷ مه ۱۹۸۸ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا