دانش بنیان ها به ارمنستان می روند

 بیش از ۳۰ شرکت ایرانی بهمن‌ماه سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفائی به کشور ارمنستان سفر کردند. این اتفاق زمینه‌ساز توسعه تبادلات فناورانه میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و فناوران این کشور شد.

گسترش تعاملات دو جانبه میان ایران و ارمنستان بسیار راهبردی و حیاتی است. چون بازار این کشور ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با ارمنستان می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. رابطه دیرینه و چندین هزار ساله ایران و ارمنستان، مزیت و فرصتی است که با بهره‌گیری درست از آن می‌توان بازاری پرسود و ارزشمند برای محصولات فناورانه ایرانی ایجاد کرد.

بر همین اساس و پس از سفر ۴ روزه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به این کشور، ۷ تا ۱۰ تیرماه سال جاری نیز هیاتی تجاری و فناور با حضور رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عازم این کشور می شوند تا زمینه تعاملات دو جانبه و همکاری‌های فناورانه دو کشور بیشتر از گذشته فراهم شود.

برگزاری دومین نشست میان شرکت‌های دو کشور، ملاقات با مقامات اقتصادی ارمنستان و بازدید از زیرساخت‌های صنعتی آن کشور از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا