وضعیت مرگ های کرونایی در بزرگ ترین بیمارستان تامین اجتماعی

حمیدرضا صفی خانی در نشست خبری که روز سه شنبه در محل بیمارستان میلاد برگزار شد، گفت: بیمارستان میلاد خدمات فوق تخصصی که بیمارستان های دیگر ارائه نمی دهند برای مراجعین خود فراهم کرده است. اما اتفاقی که در کرونا رخ داد باعث شد تا از ظرفیت فوق تخصصی که برای بیمارستان نیز درآمدزا بود برای بیماران کرونایی استفاده شود.

وی افزود: مقایسه شاخص های مرگ و میر بیمارستانی در عرصه بین الملل نشان می دهد که شاخص میلاد کمتر از نصف میانگین بین المللی است. به طوری که این شاخص در انگلیس ۱۵، آمریکا ۳.۸ متوسط دنیا ۴.۳ و در بیمارستان میلاد ۲ است که نشان می دهد از میانگین بین المللی نیز کمتر است و این برای ما افتخار آفرین است.

صفی خانی تصریح کرد: یکی از مهم ترین شاخص های بین المللی مرگ و میر مادران پرخطر است به طوری که کرونا پرخطربودن مادران باردار را به شدت افزایش داد. در بیمارستان میلاد روزانه بیش از ۱۲ مادر پرخطر کرونایی مورد حمایت قرار می گیرند و از ابتدای کرونا تاکنون شاخص مرگ و میر آنها به کمتر از انگشتان دست رسیده است و این شاخص ها می توانند عملکرد میلاد را به خوبی نشان دهد.

مهدی ناقوسی معاون درمان بیمارستان میلاد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در برخی از روزها صد عمل جراحی در بیمارستان میلاد انجام می شود، گفت: در عین حال به بیماران کرونایی نیز خدمات رسانی می کنیم.

وی افزود: ۲۲۱ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و پس از بهبودی مرخص شده اند و ارائه خدمات به مادران باردار پرخطر کرونایی یکی از اقدامات مهم در بیمارستان میلاد است.

ناقوسی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ پرستار در بیمارستان میلاد فعالیت می کنند، گفت: ۷۷۱ پزشک مشغول به کار هستند و طی دوره کرونا ۲۴۱ نفر از پرستاران ما به کرونا مبتلا شدند که یک نفر از آنان نیز متأسفانه فوت کرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا