عینک اپل با قابلیت ارائه اطلاعات هوشمند و اصلاح زاویه نمایشگر

پتنت سوم نیز به تصحیح وضعیت نمایشگر نسبت به سر کاربر می‌پردازد.

اولین پتنت اپل با عنوان «متد، دستگاه و سیستمی برای ارائه پیشنهاد» بیش از همه به مسئله چگونگی تصمیم‌گیری درباره ارائه اطلاعات می‌پردازد. واژه «پیشنهاد» در عنوان این پتنت به چگونگی محاسبه احتمال علاقه کاربر به اشیاء بر اساس اطلاعات به دست آمده از طریق حسگرها و منابع گوناگون اشاره دارد. این اطلاعات در ادامه به سیستم تحویل می‌شود و بعد خود اپل گلس احتمالا در تناسب با سایر داده‌هایی که در دست دارد، می‌تواند انتخاب کند که اطلاعات را به نمایش بگذارد یا نه.

برای مثال عینک اپل می‌تواند سیستمی برای تشخیص خیره شدن داشته باشد تا ببیند کاربر در محیط به چه چیزهایی توجه دارد. در خود پتنت به مثال کیک اشاره شده است: «برای نمونه، وقتی یک کیک در میدان دید کاربر شناسایی می‌شود، دستورالعمل پخت یا اطلاعات ارزش‌های غذایی آن به نمایش در می‌آید.»

زمانی که شیء شناسایی شد و اطلاعات آن قابلیت ترکیب شدن با سایر اطلاعات موجود را پیدا کرد، تعداد احتمالا بی‌نهایت می‌شود. با این حال هدف اصلی اپل این است که بفهمد کاربر به چه اطلاعاتی نیاز دارد. اگر چنین سیستمی به درستی پیاده‌سازی شود، کاربر بدون نیاز به مراجعه به صفحات جستجو می‌تواند همه اطلاعات لازم را دریافت کند. این مسئله به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری هم کمک می‌کند.

دیگر پتنت جدید اپل «شاخص‌های دیداری رنگی برای کاربردهای متغیر» نام دارد. این پتنت می‌تواند اشیاء موجود در محیط را با شاخص‌هایی مثل علامت‌های رنگی، کدهای QR و غیره علامت‌گذاری کند. برای مثال، در برخی موارد این امکان وجود دارد که پیوندهایی مثل لینک‌های پرداخت یا لینک صفحات اینترنتی به آن‌ها اضافه شود.

اپل در پتنت سوم می‌خواهد مطمئن شود که صرف‌نظر از سرعت حرکت سر کاربر، صفحه نمایش در شرایط مساعد باقی می‌ماند. این پتنت جزئیات بسیار مفصلی را ارائه می‌کند اما به‌طور خلاصه می‌گوید اپل گلس یا سایر دستگاه‌های این چنینی می‌توانند مکانیزم‌های اصلاحی داشته باشند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا