انجام ۱۹ میلیون تست کرونا در کشور

سیامک سمیعی روز یکشنبه در نشست خبری، گفت: از ۲۵ هزار تست در روز به ۵۸ هزار تست رسیدیم. در ارتباط با تست های تشخیص سریع نیز به روزانه از ۱۱۰ هزار مورد بالاتر رفت.

وی با عنوان این مطلب که نیروی انسانی کافی برای شیفت های متعدد آزمایشگاهی نیاز داریم، افزود: در استفاده از آنتی ژن کووید ۱۹ موفق تر بوده ایم.

سمیعی با اشاره به جهش های ویروس کرونا که مشاهده می شود، تاکید کرد: سه مرکز آزمایشگاهی داریم که مسئول بررسی ویروس های جهش یافته در کشور هستند.

وی ادامه داد: در صدد توسعه این برنامه هستیم، زیرا تغییرات ویروس بیشتر شده است.

سمیعی گفت: کیت ها برای بیش از یک هدف در کشور طراحی شده اند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: در زمینه تاثیر واکسیناسیون در زنجیره انتقال ویروس هنوز تجربیات ما کافی نیست.

وی در مورد ویروس انگلیسی و تشخیص آن در آزمایشگاه های کشور، گفت: بعضی از تغییرات در ویروس با آزمایش پی سی آر، شدنی نیست و یا راحت نیست. باید روش دیگری را به کار برد.

سمیعی افزود: بعضی از کیت ها این توانایی را برای غربالگری دارند.

وی ادامه داد: الان امکان تشخیص موتاسیون ها را داریم.

سمیعی افزود: بررسی های ما نشان می دهد که شکایت های آزمایشگاهی از سمت خود آزمایشگاه ها است که از نیروی انسانی خودشان گلایه دارند.

وی گفت: هر جایی منافع در جواب آزمایش ها وجود داشته باشد، دچار مشکل می شویم.

سمیعی در مورد هزینه های تست کرونا در کشور، افزود: در حال حاضر آزمایش کووید ۱۹ با استفاده از کیت های تولید داخل حدود ۳۵۰ هزار تومان در بخش خصوصی و حدود ۲۵۰ هزار تومان در بخش دولتی است.

وی ادامه داد: البته در مراکز دولتی دستور وزیر بهداشت را عمل می کنیم و مردم مشمول پرداخت نیستند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر کیت های تشخیص سریع در مراکز درمانی وجود دارد و این احتمال هست برای افزایش موارد تشخیص، این کیت ها به داروخانه ها برود.

سمیعی گفت: البته خیلی دوست نداریم این اتفاق بیافتد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی در کشور داریم که کار تشخیص کرونا را انجام می دهند، افزود: با توجه به تحریم ها، داریم به مرز ۱۹ میلیون تست کرونا می رسیم.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا