آزمایش آنتی‌بادی‌، نمی‌تواند جایگزینی برای واکسن کرونا باشد

به گزارش روزنامه دیلی میل، این سازمان افزود: نتیجه مثبت آزمایش آنتی‌بادی های کووید-۱۹، جایگزین کافی برای دریافت واکسن های کرونا نیست. این آزمایش ها با جستجوی علائم واکنش ایمنی می تواند مشخص کند که آیا فردی در گذشته به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بوده است یا خیر.

حداقل ۳۳ میلیون آمریکایی از ابتدای شیوع همه گیری کووید-۱۹ به این بیماری مبتلا شده اند و برخی اظهار داشتند که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند.

در حالی که آنتی بادی ها می توانند برخی محافظت های ایمنی را در فرد ایجاد کنند، اما سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا از مردم این کشور می خواهد که با وجود داشتن آنتی بادی در برابر کرونا، واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند تا بتوانند کاملا از خود در برابر اثر این ویروس محافظت کنند.

این سازمان همچنین افزود: نوع آنتی بادی هایی که واکسن های کرونا ایجاد می کنند، با آزمایش هایی که برای تشخیص آلوده بودن قبلی فرد به ویروس کووید-۱۹ انجام می شود، قابل تشخیص نیست. بنابراین آزمایش خون احتمالاً مصونیت فرد را در برابر این ویروس تأیید نمی کند.

آزمایش های آنتی بادی در شناسایی افرادی که احتمالا در معرض ویروس SARS-CoV-۲ قرار داشته‌اند و احتمالا یک واکنش ایمنی تطبیقی ایجاد کرده اند، نقش مهمی دارند. سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در هر زمان نباید از آزمایش های آنتی بادی برای تعیین مصونیت فرد در برابر کووید-۱۹ استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا