استفاده صهیونیست‌ها از گروه‌های واتس اپ و تلگرام برای سازماندهی حملات

 بررسی‌های مؤسسه فیک ریپورتر نشان می‌دهد حداقل ۱۰۰ گروه واتس اپی و حدود ۲۰ کانال تلگرامی به ترویج خشونت بر علیه فلسطینیان مشغول هستند و در یک هفته اخیر نیز به شدت فعال بوده‌اند. مدیران فیس بوک مالک واتس اپ و نیز مسئولان تلگرام برای مقابله با این نفرت پراکنی و ترویج خشونت هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

گروه‌ها و کانال‌های یادشده با اسامی همچون مرگ بر عرب‌ها، نیروهای انتقام و محافظان یهود در حال فعالیت هستند و بسیاری از خشونت‌های میدانی و برنامه‌ریزی شده بر علیه مردم فلسطین در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی حاصل اقدامات اعضای این گروه هاست که در فضای مجازی با هم آشنا و هماهنگ می‌شوند.

اعضای این گروه‌ها در سایه بی تفاوتی مدیران واتس اپ و تلگرام نه تنها خشونت‌های خود بر علیه فلسطینیان را برنامه‌ریزی می‌کنند، بلکه آنها را با بی رحمی و قساوت هر چه بیشتر اجرا می‌کنند. در گروه‌های واتس اپی مذکور نحوه تولید انواع مواد منفجره و کوکتل مولوتوف آموزش داده می‌شود. در برخی کانال‌های تلگرامی که بیش از ۴۰۰ عضو دارند نیز آدرس کسب و کارهای متعلق به اعراب برای حمله و تخریب به اشتراک گذاشته می‌شود.

با توجه به خصوصی بودن بسیاری از گروه‌های واتس اپی و کانال‌های تلگرامی و نیاز به دعوتنامه برای عضویت در آنها شناسایی و گزارش تخلفات آنها برای کاربران ممکن نیست و خود واتس اپ و تلگرام باید برای شناسایی و حذف آنها اقدام کنند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا