احتمال بروز عفونت و التهاب روده با رژیم غذایی غربی

مصرف رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای چربی و قند که به رژیم غربی معروف است، اختلال در سلول‌های ایمنی روده، احتمال عفونت و بیماری‌های التهابی روده را افزایش می‌دهد.
این مطالعه که بر اساس آزمایش‌های حیوانی صورت گرفته نشان می‌دهد در صورتی که موش‌ها چند هفته رژیم غذایی خود را تغییر دهند و از رژیم غذایی سالم که حاوی مقادیر بالای سبزی و میوه است، کربوهیدرات کمی دارد و خالی از قند و چربی است استفاده کنند،‌ به سرعت سلول‌های ایمنی روده به حالت سالم و فعال تبدیل می‌شوند.
روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک ضایعات غذا خارج می‌شوند و ضایعات آماده دفع می‌شوند.

به گزارش مرکز کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری ها، در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها در آمریکا حدود سه میلیون بزرگسال به یکی از بیماری های التهابی روده دچار بوده اند.
شایع ترین بیماری های التهابی روده شامل کولیت زخمی و بیماری کرون هستند که هردو موجب التهاب بلندمدت در دستگاه گوارش از جمله مری، معده و روده می شوند.

میوه و سبزیجاتی مانند انار، انگور، گلابی، قارچ، عدس، سویا و نخود سبز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث جلوگیری از التهاب و بیماری‌های روده شوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا