آمار مراجعین کرونا در تهران کاهشی شد

دکتر علیرضا زالی در حاشیه بازید از روند ارایه خدمات واکسیناسیون به بیماران خاص در بیمارستان مهدیه اظهار داشت: همچنین هزار و ۳۰۰ بیمار روز گذشته از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی افزود: بستری ۸۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی که ۱۶۲ مورد آنها نیاز به مراقبت های ویژه داشتند، آمار کلی بستری پایتخت را به ۶ هزار و ۶۰۰ مورد رساند که از این تعداد به طور کلی هزار و ۸۰۰ مورد در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در پایتخت را ۷۱.۲ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار که اغلب  مختص اصناف و گروه های تولیدی و خدماتی است، نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، اما کماکان در حمل و نقل عمومی شاهد کمرنگ بودن رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از تجهیز چهار بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارایه خدمات واکسیناسیون به بیماران خاص خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی از تجهیز سه بیمارستان دیگر برای ارایه این خدمات خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارایه تمامی خدمات واکسیناسیون نشان دار شده اند، اما برای واکسیناسیون بیماران خاص به علت ضرورت ثبت علائم حیاتی و انجام غربالگری اولیه قبل از تزریق، ۴ مرکز درمانی را در نظر گرفتیم.

وی به اختصاص بیمارستان های تک تخصصی برای این منظور اشاره کرد و ادامه داد: این بیماران می توانند با مراجعه به بیمارستان اختر، امام حسین (ع)، طرفه و مهدیه خدمات واکسیناسیون را دریافت کنند. با راه اندازی این مراکز روند واکسناسیون شتاب بیشتری گرفته و پیش بینی می شود به زودی ۳۵ هزار بیمار خاص تحت پوشش دانشگاه واکسینه شوند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از انجام واکسیناسیون ۱۱ هزار بیمار خاص خبر داد و گفت: طبق گزارش اداره امور بیماری های خاص وزارت بهداشت، به طور ملی ۷۰ هزار پرونده در تهران به ثبت رسیده که ۳۵ هزار بیمار بر اساس محل سکونتشان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند.

زالی اظهارداشت: بیشتر مراجعین بیمارستان مهدیه، بیماران پیوندی هستند البته گزارشات حاکی از موارد بسیار کم شواهد و علایم بیماری کرونا در بیماران پیوندی بوده است که به همین منظور رعایت اصول قرنطینه و ایزولاسیون این افراد حای تقدیر دارد.

وی، بیماران خاص را بعد از سالمندان از پرخطرترین گروه ها دانست و گفت: با واکسیناسیون این افراد به طور قطع آمار ابتلا به صورت تصاعدی کاهش پیدا می کند.

دکتر ایاد بهادری معاون بهداشتی دانشگاه نیز در حاشیه این بازدید، از اتمام واکسیناسیون بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی خبر داد و گفت: واکسن مورد نیاز بیماران پیوندی، ام اس و سرطانی به طور کامل تامین شده و این بیماران در صورت نداشتن پرونده الکترونیک سلامت با مراجعه به این چهار مرکز درمانی می توانند خدمات واکسیناسیون را دریافت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا