ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود

 دکتر علی خاکی صدیق در آئین سنا (بزرگداشت مقام شامخ معلم ) و آئین ناب (نکوداشت استعدادهای برتر)  گفت: خوشبختانه در دوران شیوع کرونا با توانمندی موجود در دانشگاه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته آموزش در دانشگاه‌ها تعطیل نشد.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد دانشگاه‌های کشور در آغاز کرونا زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های الکترونیکی داشتند، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در دانشگاه‌های مختلف این زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها فراهم و آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

دکتر خاکی صدیق دانشگاه سمنان را از جمله دانشگاه‌های موفق در برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی برشمرد و گفت: هر چند مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد اما بسیاری از دانشگاه‌ها درخصوص آموزش‌های مجازی وضع مطلوبی دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی همچنین از تصویب نظام‌نامه آموزش الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: با تصویب این نظام‌نامه از تجربیات و زیرساخت‌های مهیا شده در دوران پساکرونا هم بهره خواهیم برد.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود بلکه ارزیابی مستمر در طول ترم از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است و اساتید باید به این موضوع توجه داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا