استفاده از نرم افزارهای بومی برای تداوم آموزش های مجازی دانشجویان

دکتر جلیل کوهپایه زاده در نشست وبیناری مدیران گروه های آموزشی  دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با شروع پاندمی کووید ۱۹ در دنیا و همچنین کشور ما، تغییر و دگرگونی ویژه ای در مسیر آموزش دانشگاه ها در تمامی مقاطع تحصیلی به وجود آمده است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، سوالات متعددی در زمینه مدت زمان پاندمی کرونا و مهم تر از همه وضعیت بعد از آن و آیا به همان روال سابق و سنتی آموزش بر خواهیم گشت یا خیر وجود دارد و برای پاسخ به این سوال باید به تجربیات اساتید در همه بخش های آموزشی از تئوری گرفته تا بالینی مراجعه کنیم.

دکتر کوهپایه زاده ادامه داد: مدیران گروه های آموزشی با وجود بسیاری از مشکلات و محدودیت در زیرساخت های آموزش های مجازی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به ما کمک کنند تا به یک هدف و نتیجه خوب برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: معاونت آموزشی دانشگاه با اطلاع از همه مسائل موجود در تلاش برای فراهم کردن نرم افزار های بومی یا بومی سازی شده است تا بتوانیم بیشترین استفاده را در مسیر آموزش مجازی حتی در دوران بعد از کرونا داشته باشیم.

وی گفت: فرصت دیگری که در دوران شیوع کووید نصیب همه ما شده، این است که این پاندمی، دیوارهای دانشگاه ها را هم در سطح ملی و هم بین المللی کمرنگ کرده و فاصله فیزیکی به صورت معنا داری از بین رفته است، بنابراین باید در پذیرش دانشجو و آموزش های مجازی حتی از دانشگاه های بین المللی و داخلی در راه رسیدن به اهداف آموزشی خود بهره ببریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این، گروهای آموزشی با توجه به نیاز های جامعه در بخش های گوناگون باید در ارتباط با صنعت مشارکت داشته باشند و در این زمینه که از قابلیت های پاسخگویی اجتماعی است، تلاش کنند و این اقدام بی تردید در قالب شعار دانشگاه نسل نو که شعار دانشگاه ما هم به شمار می رود، تعریف شده است.

دکتر کوهپایه زاده در پایان گفت: ما از همه گروه های آموزشی برای رسیدن به اهداف دانشگاه با تمام توان و قدرت و در تمام سطوح در معاونت ها، شورا، هیئت رییسه و هیئت امنا حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه این جلسه دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: قرن اخیر به قرن تحول در آموزش شهرت دارد خصوصا در زمینه آموزش پزشکی که علت های متعددی دارد و مهمترین آن تغییر و تحولات در فن آوری، در نوع طبابت، در نوع نگرش جامعه به آموزش پزشکی است.

وی افزود: همه این اتفاقات روند آموزش را تسریع کرده و در همه زمینه ها آموزش را متحول و تغییر داده؛ حتی زمان آموزش را در بسیاری از مواقع کوتاه کرده است.

دکتر باقری فرد گفت: اهمیت آموزش مجازی نه برای دانشگاه بلکه برای کل کشور بر کسی پوشیده نیست و فرصتی که الان ما در اختیار داریم، بسیار مغتنم است و برنامه ریزی ما با داشتن امکانات خوب و مناسبی که در اختیار داریم، به گونه ای است که روشی را در دانشگاه انتخاب کنیم که حتی برای بعد از دوران کرونا هم استمرار پیدا کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: برای استفاده از بارش افکار و خط مشی مدیران گروهای آموزشی می توانیم پارادیم های آموزش مجازی را تکمیل و اجرایی کرده و تهدیدات احتمالی برای آموزش و آزمونهای مجازی را با تبادل آراء به فرصت های سازنده تبدیل کنیم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا