اندروید ۱۲ با انیمیشن‌های جذاب رونمایی شد

همچنین از لحاظ حریم خصوصی نیست پیشرفت زیادی به نسبت قبل داشته است.

مدت‌هاست که منتظر رونمایی از سیستم‌عامل جدید گوگل یعنی اندروید ۱۲ بودیم که خوشبختانه امشب این اتفاق رخ داد و بالاخره توانستیم شاهد یکی از بهترین نسخه‌های اندروید طی سال‌های اخیر باشیم. اگرچه اندروید ۱۲ طی سه ماه اخیر به‌عنوان نسخه‌ی بتا در دسترس قرار داشت اما تمام قابلیت‌های آن مشخص نشده بودند تا بدین ترتیب رویداد معارفه‌ی امشب اندکی جذاب‌تر از آنچه که انتظار داشتیم باشد.

اندروید ۱۲ اکنون از جلوه‌های بصری جدیدی بهره می‌برد که ظاهر آن را به نسبت اندروید ۱۱ بهتر و جذاب‌تر کرده. از لحاظ کیفیت عملکرد هم این سیستم‌عامل یک سر و گردن بالاتر از اندرویدهای قبلی قرار دارد و باید عملکرد گوگل را در طراحی آن تحسین‌برانگیز بدانیم. اما می‌پردازیم به اطلاعاتی که در رابطه با این سیستم‌عامل بدست آمده.

زبان طراحی Material You

طراحی یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که اندروید ۱۲ به نسبت قبل داشته و در واقع باید این بخش را یکی از نقاط قوت اصلی این سیستم‌عامل بدانیم. رابط کاربری جدید اکنون بسیار جذاب‌تر شده و رنگ‌بندی و به گونه‌ای است که خواندن متون مربوط به رابط کاربری، دیدن آیکون‌ها و محتوای روی صفحه بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. رنگ صفحه هم متناسب با صفحه‌زمینه‌ای که برای گوشی انتخاب می‌کنید تغییر می‌کند تا ظاهری یکپارچه به آن بدهد.

گوگل این بار قابلیت جالبی را در اندروید ۱۲ قرار داده که تحت عنوان Color Extraction شناخته می‌شود. کاری که Color Extraction انجام می‌دهد این است که رنگ‌های اصلی و مکمل را از یکدیگر شناسایی کرده و متناسب با آن‌ها، رنگ نوار اعلانات، صفحه‌ی قفل، منوی کنترل صدا، ویجت‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را تغییر می‌دهد. علاوه بر این‌ها، شاهد اضافه شدن انیمیشن‌های جدید و جذاب هم به این سیستم‌عامل جدید گوگل هستیم که باعث شده گوشی ظاهر منسجم‌تری به خود بگیرد.

حریم خصوصی و امنیت اندروید ۱۲

در بخش حریم خصوصی و امنیت هم صحبت‌های زیادی مطرح شد و شایعه‌های زیادی پیش از این در این رابطه شنیده بودیم. اکنون مانند سیستم‌عامل iOS، یک نشان‌گر کوچک در سمت راست-بالای صفحه به نمایش در آمده و به کاربر نشان می‌دهد که آیا اپلیکیشنی در آن لحظه از دوربین یا میکروفون استفاده می‌کند یا خیر. فقط کافی است روی آن ضربه بزنید تا منویی برایتان به نمایش در بیاید از اینکه چه اپلیکیشنی بدون آگاهی شما مشغول استفاده از دوربین و میکروفون است. در همان منو امکان غیرفعال‌سازی دسترسی به میکروفون و دوربین هم وجود دارد.

بخش دیگر مربوط به امنیت و حریم خصوصی Privacy dashboard نام دارد. در این بخش کاربر به‌راحتی می‌تواند مشاهده کند چه مواردی، چه مدت و توسط چه اپلیکیشن‌هایی استفاده شده‌اند. مثلا دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون یا امکانات دیگر تا چه اندازه و توسط چه اپلیکیشن‌هایی استفاده شدند.

عملکرد کلی اندروید ۱۲

به صورت کلی، باید بگوییم گوگل بار دیگر موفق شد سیستم‌عامل محشری طراحی کند که از همه لحاظ عالی و قدرتمند است. اندروید معمولا به خاطر سرعت پایین و اهمیت کمتر به حریم خصوصی پایین‌تر از iOS قرار داشت اما شرکت آمریکایی هر سال بهتر از سال گذشته ظاهر شد تا بدین ترتیب شاهد اندروید ۱۲ باشیم که چه از لحاظ کاربرد و چه از لحاظ سرعت عملکرد، مصرف بهینه و حریم خصوصی، پیشرفت چشم‌گیری داشته.

تاریخ عرضه‌ی اندروید ۱۲

این‌طور که به نظر می‌رسد، سیستم‌عامل جدید گوگل اواخر امسال رسما عرضه می‌شود اما اولین بتای عمومی آن از امروز در دسترس قرار می‌گیرد. بدین ترتیب کاربرانی که می‌خواهند با قابلیت‌های جدید اندروید ۱۲ آشنا شوند، می‌توانند از امروز آن را دانلود کنند.

گوشی‌های پیکسل به نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل دسترسی دارند اما جز آن‌ها، محصولات شرکت‌های ایسوس، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، TCL، ویوو، شیائومی و ZTE هم واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی هستند. البته باید از طریق وب‌سایت توسعه‌دهنده‌ی اندروید، چک کنید ببینید آیا دستگاه شما می‌تواند نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ را دریافت کند یا خیر.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا